Intretinerea celor doua autostrazi este parte a unui proiect de concesiune, alaturi de constructia centurii Sud a Bucurestiului.

"Incepand din acest an, undeva in toamna, putem vorbi despre un partener privat care se va ocupa de sistemul de taxare. Implementarea unui nou sistem de taxare face parte din proiectul de concesiune", a spus Neaga la ZF Construction & Infrastructure Summit '14.

Seful CNADNR a afirmat ca lucrarile de reabilitare a celor doua autostrazi ar putea incepe in primavara anului viitor.

"Noi am sugerat sa inceapa taxarea dupa finalizarea reabilitarilor", a spus Neaga. 

Pe de alta parte, directorul general al CNADNR a aratat ca, in opinia sa, in prezent nicio autostrada din Romania nu poate fi finantata doar din taxe, tinand cont de valorile de trafic. 

"Nicio autostrada din Romania nu se sustine din trafic, la acest moment, in 2014. Avem prognoze de trafic pentru 2020, 2025", a spus el. 

CNADNR a primit la finele lunii februarie 2013 candidaturi de la companii straine precum Strabag, Vinci, Aktor si Astaldi sau romanesti, printre care Tehnostrade, Spedition UMB si Euro Construct Trading'98, pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a municipiului Bucuresti si operarea si intretinerea autostrazii Bucuresti-Constanta si a autostrazii Bucuresti-Pitesti.