Tarom estimeaza pentru acest an venituri de 1,28 miliarde lei si cheltuieli de 1,46 miliarde lei, conform proiectului bugetului de venituri si cheltuieli pentru 2013, informeaza Mediafax.

Potrivit bugetului aprobat in aprilie 2012, compania a bugetat anul trecut venituri de 1,24 miliarde lei si cheltuieli de 1,43 miliarde lei. Cheltuielile cu bunurile si serviciile au un nivel estimat de 1,02 miliarde lei in acest an, iar cele de personal s-ar putea plasala 194,3 milioane lei.

In categoria cheltuielilor cu personalul, compania a planificat pentru acest an suma de 129,1 milioane lei pentru salarii, 2,89 milioane lei pentru bonusuri, 5,1 milioane lei pentru plati compensatorii aferente disponibilizarilor de personal prin pensionari si plecari voluntare si 3,6 milioane lei pentru "contractul de mandat si altele". Totodata, compania va aloca 103,6 milioane lei pentru investitii.

Tarom ar putea incheia 2013 cu 2.030 de angajati. Comparativ, bugetul din 2012 prevedea un numar de 2.196 de salariati la finele anului. Planul de management elaborat de conducerea executiva a companiei, aprobat, luni, vizeaza obtinerea de profit incepand cu anul 2015. Tarom nu a mai obtinut profit din anul 2007, iar pierderile inregistrate in intervalul 2008-2011 totalizeaza 830 de milioane de lei.

Operatorul aerian a fost prima companie de stat pentru care a fost recrutat management profesionist, conform angajamentelor asumate de autoritati in relatia cu FMI. Conducerea executiva a companiei, reprezentata de Christian Heinzmann si Michael Moriaty, incaseaza remuneratii lunare de 10.000 euro, respectiv 7.500 euro, in vreme ce membrii Consiliului de Administratie (Dan Pascariu, Valentin Macec, Ciprian Ladunca, Marius Ghenea, Dumitru Prunariu si Lucian Isar) au indemnizatii lunare nete de 1.500 euro fiecare, la care se adauga o remuneratie suplimentara de 500 euro pentru calitatea de membru in cadrul unui comitet consultativ. Un membru CA poate face parte din maxim trei comitete.