S-au facut jocurile pentru prima companie de stat cu management privat. Tarom ramane pe pierdere si anul asta si-n 2014
Consiliul de Administratie (CA) al companiei Tarom a aprobat, luni, planul de management elaborat de conducerea executiva, care vizeaza obtinerea de profit incepand cu anul 2015.
"Realizarea planului de management a pornit de la analiza valorilor si atuurilor companiei, care sunt numeroase si care permit Tarom sa devina o companie solida si sustenabila financiar", a declarat intr-un comunicat Christian Heinzmann, director general executiv al companiei, citat de Mediafax.
El a afirmat ca brand-ul Tarom este "puternic, valoros", compania are angajati "extrem de capabili si de loiali fata de brand" si ca operatorul are o "cota de piata importanta", remarcand de asemenea ca operatorul aerian detine active foarte valoroase si nu are datorii.
La randul sau, Dan Pascariu, presedintele CA, a afirmat ca Tarom va introduce rute noi, va creste gradul de confort la bord si va deveni mai flexibila in relatia cu clientii, prin servicii si facilitati noi.
Planul de management dezvoltat de conducerea executiva a pornit de la planul de administrare al companiei si vizeaza actiuni prin care Tarom spera sa imbunatateasca rezultatul contabil in medie cu 100 milioane de lei in fiecare an, tintind obtinerea de profit incepand cu anul 2015, se precizeaza in comunicat.
Pe pierderi din 2007
Tarom nu a mai obtinut profit din anul 2007, iar pierderile inregistrate in intervalul 2008-2011 totalizeaza 830 de milioane de lei. Operatorul aerian a fost prima companie de stat pentru care a fost recrutat management profesionist, conform angajamentelor asumate de autoritati in relatia cu FMI.
Principalele masuri care vor fi implementate imediat se refera la cresterea productivitatii, eficientizarea structurii organizationale, armonizarea flotei si ajustarea capacitatii la cererea existenta, introducerea unui sistem automat de yield management, care va permite utilizarea unui mecanism mult mai eficient de stabilire a preturilor, cresterea vanzarilor pe site-ul propriu.
Totodata, va fi restructurata reteaua de rute, va fi marita eficienta achizitiilor, va fi introdusa o noua procedura de alimentare cu combustibil pentru economisirea costurilor si vor fi inchise agentiile externe cu sediul in orase, compania continuand sa fie reprezentata in aeroporturi. In orasele unde vor fi inchise birourile din centru, activitatile de vanzare vor fi preluate de agenti generali de vanzari.
In paralel vor fi analizate mai multe oportunitati de utilizare a activelor companiei si de valorificare mai eficienta a fortei de munca. "Managementul va analiza transformarea anumitor departamente in centre de profit sau chiar unitati independente, vor fi maximizate beneficiile aduse de apartenenta companiei la SkyTeam, vor fi introduse noi sisteme si platforme IT si va fi analizata posibilitatea utilizarii la nivel maxim a activelor imobiliare (cladiri si terenuri) care se afla in proprietatea companiei. Toate aceste masuri se vor baza pe o analiza economica profunda, avand ca unic scop maximizarea profitului si cresterea stabilitatii financiare a companiei, respectand in acelasi timp toate standardele de siguranta aplicabile in industrie si avand in centru necesitatile clientilor companiei", se mai arata in comunicat.
Heinzmann, cetatean belgian cu o experienta de peste 25 de ani in industria aviatica, si-a inceput mandatul la Tarom in noiembrie 2012, cu un contract pe patru ani, avand functia de chief executive officer and accountable manager.
El a declarat la finele lunii februarie ca primul plan de management a fost respins de board-ul companiei intrucat era prea complicat, urmand sa fie propusa o varianta revizuita. "Daca il resping din nou vinerea viitoare va trebui sa merg acasa", a spus Heinzmann, la vremea respectiva.
Compania a fost infiintata in 1954 si isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
Pe acelasi subiect: