Tarom a lansat procedura de achiziţie pentru trei aeronave de lung curier, cu care vrea să reia cursele către China și SUA
Tarom, Boeing 737-800 NG
Compania de stat Tarom a anunţat începerea procedurii de achiziţie în leasing a trei aeronave de lung curier, cu o rază de acţiune de cel puţin 9.630 de kilometri şi cu o capacitate de cel puţin 225 de locuri, data limită de trimitere a ofertelor fiind 31 august, potrivit unui anunţ publicat pe site-ul companiei.
În luna mai, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că Tarom negociază cu o companie de leasing operaţional pentru achiziţia altor două avioane noi, lung curier, care vor intra în acest an în flota companiei destat.
Aceste aeronave ar permite relansarea curselor directe spre SUA şi China, ministrul susţinând că Tarom va rezolva şi problema dreptului de survol deasupra Rusiei pentru cursele spre China.
”Compania Tarom anunţă începerea procedurii de achiziţie a 3 (trei) aeronave de tip widebody prin intermediul unei operaţiuni de leasing (financiar, operational, etc) (...)”, se arată în anunţul publicat recent pe site-ul companiei.
De preferinţă, aeronavele trebuie să aibă mai multe caracteristici, potrivit anunţului. Acestea ar trebui să de tip widebody, echipate cu două motoare, să fie din generaţia actuală de aeronave ”cu cel mai mic cost posibil de combustibil pe cursă şi/sau pe loc oferit”.
Numărul de locuri ar trebui să fie între 225 şi 270, în două sau trei clase, iar toate aeronavele trebuie să aibă o configuraţie similară. Raza de acţiune trebuie să fie de minimum 5.200 mile marine (9.630 km), iar aparatele nu trebuie să fie mai vechi de anul 2012, ”cu cel mai mic cost posibil de mentenanţă şi cea mai scurtă durata de imobilizare a aeronavei în lucrări de întreţinere tehnică programată”, potrivit anunţului.
Aeronavele trebuie să fie dotate cu ”in-flight entertainment, wi-fi, scaune cu tapiţerie tip piele, (...) zonă de odihnă pentru echipaj, compartiment cargo de tip bulk ventilat şi controlat termic”.
”Criteriile pentru evaluarea ofertelor vor include, pe lângă altele, preţul, posibilitate de finanţare (dacă este aplicabil), gradul de integrare a aeronavelor în structura actuală a flotei, suportul iniţial oferit pentru introducerea în serviciul comercial”, se mai arată în anunţ.
Ofertele trebuie transmise către companie în regim de urgenţă, până în data de 31 august, prin e-mail.
În piaţă, printre avioanele care satisfac aceste cerinţe se numără Airbus A330 şi Boeing 767.
Tarom estimează că va înregistra în acest an pierderi în valoare de 41,2 milioane lei, în scădere cu 12,3% faţă de nivelul de anul trecut, la venituri totale de 1,32 miliarde lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli pus în dezbatare de acţionarul majoritar, Ministerul Transporturilor.
Bugetul companiei arată că 2017 ar urma să fie al zecelea an de pierderi pentru Tarom, având în vedere că societatea nu a mai înregistrat profit din 2007.
Operatorul de stat a achiziționat în luna mai două aeronave, pe care le foloseste pentru curse scurte, în Europa.
Tarom este al treilea transportator aerian de pasageri din România, din punct de vedere al numărului de pasageri transportaţi în 2016, după Wizz Air şi Blue Air.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS