Aceste aeronave ar permite relansarea curselor directe spre SUA si China, ministrul sustinand ca Tarom va rezolva si problema dreptului de survol deasupra Rusiei pentru cursele spre China.

”Deja suntem in discutii pentru achizitionarea unor noi aeronave de lung curier (cu durata de zbor de peste 5-6 ore, n.r.), de aceasta data, si cei din cadrul companiei (Tarom, n.r.) lucreaza deja la obtinerea sloturilor pentru deschiderea rutelor cu Statele Unite si China”, a afirmat Cuc, potrivit News.ro.

Ministrul a fost miercuri prezent pe Aeroportul Baneasa, unde a aterizat cea de-a doua aeronava Boeing 737-800 NG, preluata in leasing pe 10 ani de catre compania de stat Tarom. Aeronava a fost botezata "Marea Unire" de catre autoritati, pentru ca anul viitor se implinesc 100 de ani de la eveniment.

Daca pana la sfarsitul anului vor intra cele doua aeronave, cu siguranta la sfarsitul anului vom avea si rutele”, a spus Cuc. Intrebat daca se negociaza pentru dreptul de survol deasupra Rusiei, el a raspuns ca ”aceasta este cu siguranta strategia politica a Tarom”.

Primul aparat, botezat "Sarmizegetusa", a intrat in flota Tarom saptamana trecuta.

Cele doua aeronave, "Sarmizegetusa" si ”Marea Unire”, sunt primele care au intrat in flota Tarom dupa zece ani. Potrivit ministrului, pentru cele doua avioane s-a platit la ”pretul conform pietei”, dar exista clauze de confidentialitate incheiate intre Tarom si Boeing.

”Este un pas foarte important, pentru ca astfel revenim la intregirea flotei de anul trecut, cand aveam 23 de aeronave inainte sa bazam cele doua Airbus-uri. Prin cele doua aeronave practic va creste si capacitatea de transport cu peste 20% a companiei Tarom”, a spus Cuc.

Cu cele doua noi Boeing-uri achizitionate, prima cursa va avea loc la jumatatea lunii iunie, prima aeronava achizitionata va zbura spre Madrid, iar cea de-a doua spre Amsterdam.

El subliniaza ca revitalizarea Tarom va incepe cu aceste doua noi aeronave si cu noul concept de business si cu reorganizarea companiei.

Dupa sosirea celor doua aeronave, flota companiei a ajuns la 23 de aeronave, dintre care doar 21 opereaza in acelasi timp, din cauza operatiunilor de mentenanta.

Compania Tarom a pierdut anul trecut pozitia a doua in clasamentul liniilor aeriene prezente in Romania, fiind depasita de Blue Air.

Ministrul Transporturilor: Tarom va ajunge ”pe zero” anul acesta, nu va avea pierderi

Ministrul Transporturilor a mai declarat miercuri ca transportatorul aerian de stat Tarom va încheia ”pe zero” în acest an, fara pierderi.

Din punct de vedere economic, Tarom se relanseaza, astfel încat prognoza economica pentru Tarom este practic ca la sfarstiul anului sa închida pe zero, nicio pierdere”, a spus Cuc.

Directorul general al Tarom, Eugen Davidoiu, a declarat saptamana trecuta ca Tarom a terminat si anul trecut pe pierdere, în contextul în care au fost retrase doua avioane din flota si au existat persoane care au sabotat compania atat din interior, cat si din exterior.

În luna martie a anului trecut, Consiliul de Administratie al Tarom a decis revocarea lui Christian Heinzmann din functia de director general si din cea de accountable manager al companiei si numirea ca interimar în aceste functii a fostului director financiar Gabriel Stoe.

Anul trecut s-a încheiat pe pierdere, potrivit lui Davidoiu, care îsi doreste ca acest an sa se termine pe break-even (punctul în care castigurile companiei sunt egale cu cheltuielile).

2016 s-a încheiat pe pierdere. Nu stiu exact cat a fost, sistuatia financiara nu a fost înca încheiata”, a declarat saptamana trecuta Davidoiu, cu ocazia ceremoniei intrarii primului avion nou Boeing în flota companiei, din cele doua achizitionate recent prin leasing.

Anul trecut a fost al noualea consecutiv pe pierdere pentru Tarom. În 2015, pierderile au fost de 27,4 milioane lei, iar numarul angajatilor era, la finalul anului, de 1.880.

Ultimul an cu profit pentru Tarom a fost 2007. Directorul general spera ca acest an sa nu fie înca unul cu pierdere pentru Tarom, în contextul achizitiei a doua noi aeronave Boeing.