Al doilea Boeing 737-800 NG a intrat in flota Tarom. Ministrul Transporturilor promite si doua transatlantice si "pierderi zero" pana la finele anului
Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a declarat ca Tarom negociaza deja cu o companie de leasing operational pentru achizitia altor doua avioane noi, lung curier, care vor intra in acest an in flota companiei de stat.
Aceste aeronave ar permite relansarea curselor directe spre SUA si China, ministrul sustinand ca Tarom va rezolva si problema dreptului de survol deasupra Rusiei pentru cursele spre China.
”Deja suntem in discutii pentru achizitionarea unor noi aeronave de lung curier (cu durata de zbor de peste 5-6 ore, n.r.), de aceasta data, si cei din cadrul companiei (Tarom, n.r.) lucreaza deja la obtinerea sloturilor pentru deschiderea rutelor cu Statele Unite si China”, a afirmat Cuc, potrivit News.ro.
Ministrul a fost miercuri prezent pe Aeroportul Baneasa, unde a aterizat cea de-a doua aeronava Boeing 737-800 NG, preluata in leasing pe 10 ani de catre compania de stat Tarom. Aeronava a fost botezata "Marea Unire" de catre autoritati, pentru ca anul viitor se implinesc 100 de ani de la eveniment.
”Daca pana la sfarsitul anului vor intra cele doua aeronave, cu siguranta la sfarsitul anului vom avea si rutele”, a spus Cuc. Intrebat daca se negociaza pentru dreptul de survol deasupra Rusiei, el a raspuns ca ”aceasta este cu siguranta strategia politica a Tarom”.
Cele doua aeronave, "Sarmizegetusa" si ”Marea Unire”, sunt primele care au intrat in flota Tarom dupa zece ani. Potrivit ministrului, pentru cele doua avioane s-a platit la ”pretul conform pietei”, dar exista clauze de confidentialitate incheiate intre Tarom si Boeing.
”Este un pas foarte important, pentru ca astfel revenim la intregirea flotei de anul trecut, cand aveam 23 de aeronave inainte sa bazam cele doua Airbus-uri. Prin cele doua aeronave practic va creste si capacitatea de transport cu peste 20% a companiei Tarom”, a spus Cuc.
Cu cele doua noi Boeing-uri achizitionate, prima cursa va avea loc la jumatatea lunii iunie, prima aeronava achizitionata va zbura spre Madrid, iar cea de-a doua spre Amsterdam.
El subliniaza ca revitalizarea Tarom va incepe cu aceste doua noi aeronave si cu noul concept de business si cu reorganizarea companiei.
Dupa sosirea celor doua aeronave, flota companiei a ajuns la 23 de aeronave, dintre care doar 21 opereaza in acelasi timp, din cauza operatiunilor de mentenanta.
Compania Tarom a pierdut anul trecut pozitia a doua in clasamentul liniilor aeriene prezente in Romania, fiind depasita de Blue Air.
Ministrul Transporturilor: Tarom va ajunge ”pe zero” anul acesta, nu va avea pierderi
Ministrul Transporturilor a mai declarat miercuri ca transportatorul aerian de stat Tarom va încheia ”pe zero” în acest an, fara pierderi.
”Din punct de vedere economic, Tarom se relanseaza, astfel încat prognoza economica pentru Tarom este practic ca la sfarstiul anului sa închida pe zero, nicio pierdere”, a spus Cuc.
Directorul general al Tarom, Eugen Davidoiu, a declarat saptamana trecuta ca Tarom a terminat si anul trecut pe pierdere, în contextul în care au fost retrase doua avioane din flota si au existat persoane care au sabotat compania atat din interior, cat si din exterior.
În luna martie a anului trecut, Consiliul de Administratie al Tarom a decis revocarea lui Christian Heinzmann din functia de director general si din cea de accountable manager al companiei si numirea ca interimar în aceste functii a fostului director financiar Gabriel Stoe.
Anul trecut s-a încheiat pe pierdere, potrivit lui Davidoiu, care îsi doreste ca acest an sa se termine pe break-even (punctul în care castigurile companiei sunt egale cu cheltuielile).
”2016 s-a încheiat pe pierdere. Nu stiu exact cat a fost, sistuatia financiara nu a fost înca încheiata”, a declarat saptamana trecuta Davidoiu, cu ocazia ceremoniei intrarii primului avion nou Boeing în flota companiei, din cele doua achizitionate recent prin leasing.
Anul trecut a fost al noualea consecutiv pe pierdere pentru Tarom. În 2015, pierderile au fost de 27,4 milioane lei, iar numarul angajatilor era, la finalul anului, de 1.880.
Ultimul an cu profit pentru Tarom a fost 2007. Directorul general spera ca acest an sa nu fie înca unul cu pierdere pentru Tarom, în contextul achizitiei a doua noi aeronave Boeing.
Mai multe despre:
#Boeing 737#Tarom
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS