Sute de milioane de euro, cheltuite ilegal la companiile din subordinea Transporturilor. CE solicita corectii de 141 mil. euro, OLAF verifica utilizarea fondurilor UE
UPDATE Companiile din subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI) au cheltuit sute de milioane de euro fara respectarea legislatiei sau nejustificat, potrivit unui raport de audit care a vizat perioada 2009 - aprilie 2012.
Ministrul Transporturilor, Ovidiu Ioan Silaghi, a prezentat vineri, intr-o conferinta de presa sustinuta la Satu Mare, o parte din rezultatele controlului de audit, precizand ca unele aspecte legate de utilizarea fondurilor europene urmeaza sa fie verificate si de Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF), se arata intr-un comunicat al MTI.
"In total, Comisia Europeana a solicitat corectii de 141,48 milioane euro bani cheltuiti care vor fi suportati de la bugetul de stat, cheltuieli neeligibile sau plati nejustificate. Companiile din subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii au cheltuit sute de milioane de euro fara respectarea legislatiei sau nejustificat, arata un raport efectuat de comisia de audit", potrivit comunicatului, citat de Mediafax.
La Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA, Curtea de Conturi a constatat ca a fost prejudiciat patrimoniul public al statului cu suma de 42,5 millioane lei (9,4 milioane euro), prin executarea silita a 101,5 km cale ferata, in favoarea unor operatori economici privati.
Totodata, Departamentul de Lupta Anti Frauda (DLAF) a constatat incalcari ale prevederilor legale la atribuirea contractelor de lucrari in valoare de peste 52 milioane euro, fapt care poate conduce la aplicarea de corectii financiare in valoare de 100%, respectiv la suportarea acestor sume de la bugetul de stat, potrivit sursei citate.
Pentru reabilitarea liniei de cale ferata Bucuresti - Constanta s-au constatat intarzieri de peste 2 ani si suplimentari ale valorilor contractuale in suma totala de peste 451 millioane lei (110 milioane euro).
In ceea ce priveste Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), in urma verificarii legalitatii utilizarii si rambursarii fondurilor provenite din credite externe rambursabile, Curtea de Conturi a constatat ca la contractul de finantare dintre Banca Europeana de Investitii (BEI), Romania si CNADNR, pentru finantarea Proiectului de reabilitare a drumurilor, etapa a V-a, costul proiectului a fost majorat cu suma totala de 138,1 millioane lei (36,6 milioane euro), prin includerea unor cheltuieli neeligibile, respectiv taxe si impozite, suportate din cofinantare.
Totodata, au fost efectuate plati in suma de 11,04 milioane lei (2,5 milioane euro) fara respectarea clauzelor contractuale si, in consecinta, suportate de la bugetul de stat.
In plus, CNADNR SA a incredintat direct contracte de consultanta juridica in valoare de 57,3 milioane lei (12,7 milioane euro).
Suma de 6,39 milioane lei (1,4 milioane euro) a fost platita pentru activitati legate de exproprierea imobilelor situate pe amplasamentul obiectivului de investitii Autostrada Bucuresti - Constanta, in conditiile in care la 31 decembrie 2011 exproprierile nu erau finalizate, se arata in comunicat.
In cazul Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta, s-a constatat o plata nelegala de 1,74 milioane lei (415.182 euro), un prejudiciu de 487.132 lei din cauza lipsei elementelor prefabricate care intra in componenta valorica a lucrarii in curs de executie "Pasarela pietonala si Port agrement zona Cazinou - Mamaia", incalcarea unor prevederi contractuale privind constituirea unor garantii, valoarea garantiilor neconstituite la contractele de agent si de armator fiind in cuantum de 2,03 milioane lei (452.905 euro), investitii asumate si nerealizate de 2,05 milioane lei (500.000 Euro) si neincasarea sumelor aferente inchirierii terenurilor apartinand domeniului public, in cuantum de 2,5 milioane lei (561.205 euro).
Totalul corectiilor solicitate se ridica la 636,69 milioane lei (141,48 milioane euro).
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS