Contractul pentru constructia lotului 3 al Autostrazii Orastie - Sibiu, reziliat. Cand vor fi gata reparatiile
Ministerul Transporturilor a reziliat contractul pentru refacerea sectiunii distruse din autostrada Orastie - Sibiu. Oficialii romani reproseaza firmei italiene ca lucrarile prestate nu au corespuns din punct de vedere tehnic, iar materialele folosite au fost de slaba calitate. Mai mult, nici reparatiile la bucata distrusa nu sunt bune. Acum, soseaua de mare viteza are 200 de metri lipsa, dar banii au fost incasati in proportie de 99%.
Dupa lungi negocieri, in care constructorul a cerut mai multi bani pentru refacerea portiunilor afectate de crapaturi, Ministerul Transporturilor a decis sa rezilieze contractul pentru tronsonul trei al autostrazii Orastie - Sibiu.
Dan Costescu sustine ca a facut asta in baza unor expertize care au aratat ca firma a gresit in timpul constructiei: "Materialele de constructie nu au fost conforme, lucrarile au fost necorespunzatoare. Proiectul nu a fost respectat"
Constructorul a primit insa deja 99% din bani. Pe hartie, tronsonul trei de 22 de kilometri a costat 180 de milioane de euro. 200 de metri din el nu mai exista si pe alti 300 au aparut recent fisuri. Asa ca acum statul roman trebuie sa mearga in instanta ca sa-si recupereze banii.
Ministrul sustine ca va executa cele doua scrisori de garantie de aproape 20 de milioane de euro, depuse de constructor. Dar nu se stie deocamdata daca banii vor fi de ajuns pentru reconstructia autostrazii demolate.
Dan Costescu, ministrul Transporturilor: "Pana in august sa terminam reconstructia autostrazii, iar pana in septembrie sa se circule."
Ministerul Transporturilor trebuie sa se grabeasca. Daca nu reuseste sa dea in exploatare autostrada pana la sfarsitul anului, va pierde 85% din banii pe care Uniunea Europeana urma sa-i deconteze statului roman.
Autoritatile noastre mai au solutia sa declare autostrada nefunctionala si sa o repare in doi ani ori sa mearga pe finantarea sa pe urmatorul program, pana in 2020.
Pana atunci, constructorul Impregilo Saligni are probleme si pe santierul autostrazii Lugoj Deva. Si acolo au aparut fisuri. Din aceasta cauza firma a fost introdusa pe o lista neagra si nu mai poate participa la licitatii in Romania timp de doi ani. Constructorul nu a comentat deocamdata acuzatiile Ministerului Transporturilor.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS