Sova: CNADNR are nevoie de 4 mld. euro ca sa astupe gropile. Din rovinieta se strang de peste 20 de ori mai putin
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova, a declarat, joi, la Bistrita, ca CNADNR are nevoie de 4 miliarde de euro pentru a astupa gropile din sosele, iar in buget are doar 180 de milioane de euro, bani adunati din rovinieta.
"Vreau sa stiti niste cifre. Directiile regionale de drumuri si poduri, sapte la numar, la cererea noastra, ne-au facut o evidenta a ce bani ne-ar trebui doar pentru astuparea gropilor, nu pentru reabilitari sau lucrari de profunzime, numai pentru astuparea gropilor. Adunand sumele necesare la nivel national ne-a dat peste 4 miliarde de euro. Aceasta este suma necesara numai pentru astuparea gropilor. Bugetul anual al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) pentru astuparea gropilor este de 180 de milioane de euro, bani care se colecteaza din rovinieta, in fiecare an, la nivel national. Rovinieta se ia pentru circulatia pe drumuri nationale si autostrazi, deci pe 17.800 de kilometri de drum", a declarat Dan Sova, citat de Mediafax.
El a spus, totodata ca de la Guvern s-au alocat anul acesta 91 de milioane de lei pentru lucrari pe drumurile nationale, din care 14 milioane de lei sunt pentru covoare asfaltice si pentru straturi rutiere foarte subtiri, unde sunt de facut unele reparatii.
In ce priveste investitiile in drumuri, ministrul a spus ca acestea sunt in valoare de 1,2 miliarde de euro si se dau de la bugetul de stat. Dan Sova a declarat ca, in 2014, investitiile in reabilitari vor fi mai mari.
"In 2014, nivelul de investitii in drumuri nu va fi mai mic, ci mai mare. Singura diferenta este ca nu vom mai avea datorii, fiindca, in acest moment, CNADNR este foarte bine si puternic controlata financiar. Ce lucreaza plateste, toate contractele pe care le are sunt aprobate. Suntem intr-o alta situatie financiara. La anul vom avea acesti bani de investitii", a spus Sova.
Printre drumurile care vor intra in reabilitare, dar nu mai devreme de 2014, sunt si DN 17C si DN 17D din Bistrita-Nasaud. In ce priveste DN 17D, intre Nasaud si Sangeorz-Bai, un drum pe care l-a calificat "aproape necirculabil", Dan Sova a declarat ca el nu va putea fi reabilitat decat cu fonduri europene cu contributii de la bugetul de stat, dar nu mai devreme de 1 ianuarie 2014.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS