Sova cauta bani pentru continuarea Autostrazii Transilvania: „Va fi realizata prin concesiune, nu pot fi folosite fonduri UE”
Autostrada Transilvania poate fi realizata doar prin concesiune, fiind exclusa o finantare din fonduri europene, a declarat, vineri, la Cluj, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National, Dan Sova, citat de Mediafax.
Dan Sova a declarat, intr-o conferinta de presa organizata la finalulul unei intalniri cu reprezentantii autoritatilor din mai multe judete din Transilvania, ca in proiectul Autostrazii Transilvania ar putea fi implicate financiar si consilii judetene si primarii de municipii, urmand sa se analizeze sub ce forma va fi aceasta contributie.
"Exista necesitatea implicarii si a autoritatilor locale in acest proiect si vom discuta in ce masura si cum este posibila si implicarea financiara a autoritatilor locale, tinand cont de bugetele pe care le au, de gradul de indatorare. Am precizat ca Autostrada Transilvania, in acest moment, nu poate fi finantata din fonduri europene. Singura solutie de finantare este concesiunea dupa modelul Comarnic - Brasov sau Centura de Sud a Capitalei. Romania, din 1990 pana in 2013, nu a facut vreo concesiune sau un parteneriat public - privat pe un proiect de autostrada si, ca atare, avem o problema de credibilitate institutionala. Trebuie sa demonstram ca putem face cele trei concesiuni scoase, respectiv Comarnic - Brasov, Centura Sud si Craiova - Pitesti, pentru a avea increderea finantatorilor internationali, firme private, si a celor institutionali - BEI, BERD sau Banca Mondiala", a spus Sova.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National a refuzat sa avanseze vreun termen pentru reluarea lucrarilor la Autostrada Transilvania sau pentru realizarea concesiunii si a spus doar ca interesul Guvernului si al autoritatilor din zona este ca proiectul sa se faca.
Potrivit acestuia, in perioada urmatoare trebuie actualizate studiile de trafic pe Autostrada Transilvania si semnarea, in noiembrie, a celor trei concesiuni pentru ca Romania sa poata demonstra ca este credibila din punct de vedere institutional.
Contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrazii Transilvania a fost reziliat la finele lunii mai, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.
Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS