Viitoarea autostrada din Romania unde un kilometru costa cat un mall
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va contracta servicii de expertiza tehnica si financiara pentru solutii de reducere a costurilor autostrazii Targu Mures - Iasi, care variaza in prezent intre 11 milioane euro si 60 milioane euro/ km.
CNADNR arata ca autostrada strabate un traseu dificil, de deal si munte, ceea ce impune un volum mare al lucrarilor de arta (poduri, podete, viaducte) si numeroase arii protejate.
In prezent proiectarea nu este finalizata intrucat procedura de obtinere a acordului de mediu trebuie reluata, dupa ce, incepand din 2010, ariile protejate care au impact asupra traseului autostrazii au fost extinse.
Totodata, costurile estimate in acest moment sunt "foarte mari", acestea variind intre 11 milioane euro/km si 60 milioane euro/km, "fapt sesizat si de Ministerul Finantelor Publice", potrivit CNADNR. Recent, centrul comercial Liberty Mall din Bucuresti a fost vandut pentru suma de 60 de milioane de euro.
"CNADNR va contracta servicii de expertiza tehnica si financiara prin care se vor reanaliza solutiile tehnice adoptate si se vor face propuneri de reducere a costurilor. Dupa definitivarea traseului si fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potentialele surse de finantare, altele decat bugetul de stat", se spune in comunicat.
Potrivit datelor prezentate pe site-ul Ministerului Transporturilor, viitoarea autostrada va fi impartita in trei tronsoane: Targu Mures – Ditrau (92,1 km), Ditrau - Targu Neamt (118,8 km) si Targu Neamt - Iasi (78 km). Costurile estimate pentru cele trei loturi sunt de 9,49 miliarde lei (2,12 miliarde euro), 18,97 miliarde lei (4,25 miliarde euro) si respectiv 11,28 miliarde lei (2,52 miliarde euro). Sumele includ TVA.
Astfel, intreaga autostrada are o lungime de circa 290 de kilometri si un cost estimat de aproape 9 miliarde euro. Durata de realizare a investitiilor era preconizata la patru ani, iar finantarea acestora urma sa fie realizata de la bugetul de stat si alte surse.
Mai multe despre:
#autostrazi#CNADNR
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS