ROMATSA declanseaza greva generala pe 1 septembrie. "Sunt probleme de viata si de moarte, nu e vorba de bani, ci de siguranta pasagerilor, a salariatilor"
Sindicalistii de la ROMATSA vor declansa greva generala, pe 1 septembrie, de la ora 11.00, daca autoritatile nu vor rezolva pana atunci problemele cu care se confrunta salariatii, a declarat luni Gabriel Tudorache, presedintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din Romania.
"Vom declara greva generala la nivelul RA ROMATSA, in toate subunitatile, incepand cu data de 1 septembrie 2015, ora 11,00, daca pana in acel moment organele statului abilitate nu vor reusi sa rezolve problemele pe care le avem la ROMATSA. Pot sa va spun ca sunt probleme de viata si de moarte la ROMATSA. Deci nu e vorba de bani, nu e vorba de absolut nimic, ci chiar de viata si de moarte, de siguranta pasagerilor, de siguranta salariatilor ROMATSA. Avem un numar de peste 20 de procese pe care le-am intentat conducerii. Daca pana la 1 septembrie nu se gasesc solutii si organele statului nu iau absolut nicio masura, vom declansa aceasta greva generala, asa cum am anuntat deja", a spus Gabriel Tudorache.
Potrivit acestuia, impactul grevei generale "va fi catastrofal".
"Impactul va fi, din punctul nostru de vedere, catastrofal, din cauza faptului ca greva nu o sa dureze doar doua ore, ci este o greva generala, totala, ceea ce inseamna ca va zbura practic deasupra Romaniei doar o treime din traficul programat in fiecare zi si, bineinteles, asa cum prevede legea, vom asigura toate exceptiile, situatiile de urgenta, SMURD, Politie Miliara, presedinti etc. De asemenea, am fost informat, cel putin eu, de catre comandantul adjunct al Jandarmeriei Romane, care a participat, a stat permanent in sediul ROMATSA, ca a avut loc o discutie telefonica intre directorul general si domnul ministru si ca ne asteapta la ora 14,00", a mai spus presedintele ATSR.
La randul sau, Florin Diaconu, purtatorul de cuvant al sindicatului, a precizat ca situatia de la ROMATSA nu a fost determinata de nivelul scazut al salariilor.
"Aici nu am ajuns din cauza salariilor. Am ajuns din cauza unei probleme de viata si de moarte, si cand spunem asta ne referim la siguranta traficului aerian, la pasagerii care zboara in timp ce jos controlorii de trafic aerian sunt supusi unui stres suplimentar, inutil, ilegal. Suntem terorizati psihic de acest domn director inconjurat de toata conducerea care il ajuta sa incalce pas cu pas legile, sa faca abuzuri de noua luni incoace. Trebuie sa intelegeti ca greva generala este strict pentru cele 14 revendicari. Au trecut peste 30 de zile de la greva de avertisment, iar domnul director face tot ce poate ca sa aduca conflictul acolo unde noi nu ne dorim. Nu ne dorim greva generala. Facem pe aceasta cale un apel la toate autoritatile statului, la ministrul Transporturilor, la primul ministru, la toti care au puterea sa ia o decizie. Nu trebuie sa ajungem al greva generala, dar la ROMATSA trebuie sa fie liniste, trebuie reinstaurata legalitatea si trebuie sa putem sa ne desfasuram activitatea in conditii de siguranta", a spus Florin Diaconu.
Pe 15 iulie, controlorii de trafic au intrat in greva de avertisment timp de doua ore, intre 11,00 si 13,00, aceasta afectand 17 zboruri, dintre care 11 decolari si sase aterizari.
Potrivit directorului general al regiei, Ion Aurel Stanciu. neincasarile ROMATSA din cauza grevei de doua ore declansate pe 15 iulie de controlorii de trafic aerian au fost calculate la 250.000 euro.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS