Sindicaliștii de la metrou amenință cu greva generală la mijlocul lunii octombrie
Metrou
Sindicaliştii de la metrou vor convoca săptămâna viitoare Consiliul General pentru a decide asupra acţiunilor viitoare, a declarat Ion Rădoi, preşedintele Unităţii Sindicatului Liber Metrou (USLM).
"Este ultima zi de pichetare aici în faţa Guvernului după care, în funcţie de ce întâmplă, pentru că nu am fost contactaţi şi nu am avut vreun dialog până în acest moment cu reprezentanţii Guvernului sau reprezentanţii Ministerului, vom decide după ce vom convoca Consiliul General care va fi continuarea şi ce vom face. Oricum, trebuie să luăm o hotărâre şi pentru demararea contractului colectiv de muncă, care va începe la mijlocul lunii septembrie, dar până atunci vedem dacă mai avem şi alte acţiuni", a spus Ion Rădoi, citat de Agerpres.
Acesta a menţionat că, după ultima zi de pichetare la Ministerul Transporturilor, care a avut loc joi, vineri au fost invitaţi la minister, dar nu s-a ajuns la niciun rezultat.
"Dacă lucrurile merg pe cursul de până acum o să hotărască Consiliul General cum vom continua. Şi dacă totuşi o să ajungem şi la expirarea contractului colectiv de muncă este posibil să ajungem şi la declanşarea grevei", a afirmat Ion Rădoi.
Acesta a precizat că greva ar putea avea loc la mijlocul lunii octombrie.
În ceea ce priveşte protestul din faţa Guvernului, Rădoi a declarat că luni au venit mai mulţi sindicalişti decât s-a anunţat iniţial, respectiv 700. Sindicaliştii vor depune marţi la registratură o adresă de revenire şi vor verifica dacă există un răspuns.
USLM a organizat în zilele 20, 21, 22 şi 23 august 2018, între orele 12:00 - 14:00, pichete de protest în fata Ministerului Transporturilor, în care s-a atras atenţia asupra problemelor existente la Metrorex, însă discuţiile cu ministrul Transporturilor şi conducerea Metrorex pe marginea revendicărilor au eşuat. Luni, 27 august, şi marţi, 28 august, aceştia au pichetat sediul Guvernului.
Luni, Rădoi a declarat că un tren de metrou cu 2.000 de călători la bord a fost la un pas de a deraia, în urmă cu două săptămâni, în urma unei defecţiuni apărute la sistemul de direcţie.
"Un boghiu la un tren este, ca să explic mai bine, cum este direcţia la maşină, este ca şi cum ai pierde direcţia unei maşini. Trenul ar fi putut deraia, ceea ce, din fericire, nu s-a întâmplat. Riscurile sunt mari, pentru că mediul este închis. Erau în acel moment circa 2.000 de călători, pentru că era oră de vârf, riscau să-şi piardă viaţa acolo. Este un eveniment pe care îl semnalăm, pentru că este fără precedent în metroul bucureştean, timp de 39 de ani", a spus Rădoi, citat de Agerpres.
El a adăugat că acest lucru s-a întâmplat acum două săptămâni, iar, în urmă cu trei săptămâni, a avut loc un incident similar, însă la un tren care era în curs de a se retrage şi nu circula cu călători.
"A fost o defecţiune la o piesă numită bieletă", a susţinut Rădoi, arătând jurnaliştilor mai multe planşe cu echipamente erodate.
Întrebat de ce există riscul acestor accidente, el a răspuns: "Pentru că acei oameni care fac licitaţiile pentru trenuri, care fac recepţia trenurilor şi trebuie să fie atenţi la tot din punct de vedere tehnic, sunt interesaţi de ei, nu de metrou, nu de români şi România. Nu ţin cont de faptul că este o unitate subvenţionată şi că sunt banii românilor acolo. Ei pun, din punctul meu de vedere, carul înaintea boilor, interesul lor, nu interesul României şi al responsabilităţii pe care o au".
Metrorex transportă circa 700.000 de călători pe zi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS