"Pentru moment, scuze pentru cuvant, nu suntem foarte sexy. Compania nu este atractiva din cauza pierderilor. Noi trebuie sa facem compania putin mai sexy pentru ca lumea sa ne placa mai mult", a afirmat Heinzmann, informeaza Mediafax.

El a precizat ca au avut loc cateva intalniri cu reprezentantii casei de brokeraj Swiss Capital, mandatati sa gaseasca investitori interesati pentru preluarea a 20% din capitalul Tarom, dar nu are alte informatii.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat la finele lunii ianuarie, dupa o intalnire cu reprezentantii FMI, ca in cazul Tarom este in derulare elaborarea strategiei de privatizare si statul ar putea ceda un pachet de peste 20% din actiuni.

Heinzmann, am doilea manager privat de la Tarom

Heinzmann, cetatean belgian cu o experienta de peste 25 de ani in industria aviatica, si-a inceput mandatul la Tarom in noiembrie 2012, cu un contract pe patru ani, avand functia de chief executive officer and accountable manager. El a afirmat joi, la prima intalnire cu reprezentantii mass-media dupa preluarea mandatului, ca lucreaza "sapte zile pe saptamana", scopul fiind supravietuirea Tarom. "Este atat de multa birocratie in aceasta companie! Trebuie sa semnam mii de documente si avem aceasta problema cu necunoasterea limbii", a spus Heinzmann, adaugand insa ca munca este placuta, in ciuda volumului ridicat.

El a precizat ca primul plan de management a fost respins de board-ul companiei, fiind prea complicat, iar varianta revizuita va fi propusa la finele saptamanii viitoare. "Daca il resping din nou vinerea viitoare va trebui sa merg acasa", a spus el.

Planul vizeaza revizuirea tuturor operatiunilor companiei, eficientizarea acestora si cresterea incasarilor, in conditiile in care vanzarile si activitatea de management a fost deficitara in ultimii ani. Seful Tarom a afirmat ca in prezent au loc renegocieri cu toti furnizorii companiei, in numar de 30-40, unele contracte fiind "socante".

Potrivit sursei citate, toate rutele companiei sunt putin profitabile in prezent, cea mai importanta fiind cursa de Bruxelles. Compania intentioneaza sa sa introduca o cursa spre Praga si sa creasca numarul curselor din Iasi.

Heinzmann nu a furnizat rezultatele financiare ale Tarom din 2012, dar a precizat ca spera ca operatorul aerian sa devina profitabil inainte de 2016. Tarom nu a mai obtinut profit din anul 2007, iar pierderile inregistrate in intervalul 2008-2011 totalizeaza 830 de milioane de lei.

Sindicatele din aviatie, sustinute de Confederatia Nationala Sindicala "Cartel Alfa", au acuzat miercuri Consiliul de Administratie al Tarom de lipsa de transparenta, dar si de management defectuos si de abuzuri, precum atribuirea unor venituri nejustificate.

Directorul general a precizat ca administratorii companiei au o remuneratie lunara de 1.500 euro, la care se adauga 500 euro pentru calitatea de membru intr-unul din comitetele de lucru. Un membru CA poate face parte din maxim trei comitete. Heinzmann castiga lunar 10.000 de euro pentru functia de director general.

Intrebat daca vor exista disponibilizari la nivelul companiei, care are peste 2.000 de angajati, Heinzmann a evitat sa avanseze o cifra sau un numar optim de salariati, precizand ca vor fi disponibilizari in cazul in care exista "abuzuri", dar si ca productivitatea in cazul Tarom este una scazuta.

Cea mai mare problema identificata de Heinzmann de la preluarea mandatului este birocratia si lipsa de flexibilitate, el precizand ca dureaza cateva zile de la luarea unei decizii pana la implementarea ei.

Ministrul Transporturilor: "Tarom trebuie sa-si dezvolte activitatea prin achizitia de avioane"

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat joi ca Tarom trebuie sa isi mareasca flota de avioane prin achizitii sau inchirieri, pentru a-si putea dezvolta activitatea.

"Deocamdata discutam. Da, trebuie sa cumpere sau sa inchiriere Tarom avioane noi. (...) Exista dorinta de a dezvolta compania, nu poti dezvolta o companie aeronautica decat marindu-i activitatea. Nu-i poti mari activitatea decat daca ai un numar mai mare de avioane. Vrem sa cumparam avioane noi si sa uniformizam flota", a spus ministrul, dupa o conferinta de presa, scrie Mediafax.

Tarom a inregistrat anul trecut 2,19 milioane de pasageri, nivel similar cu cel din 2011, iar capacitatea de transport pe cursele regulate s-a redus cu 5%. Compania aeriana a transportat anul trecut 2,03 milioane de pasageri pe toate cursele regulate, interne si externe, restul provenind din curse charter si pasageri code-share.

Gradul de incarcare a curselor Tarom a crescut la 66%, fata de 61% in 2011. Compania a fost infiintata in 1954 si isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor.

Relu Fenechiu a declarat la sfarsitul lunii ianuarie, dupa o intalnire cu reprezentantii FMI, ca in cazul Tarom este in derulare elaborarea strategiei de privatizare si statul ar putea ceda un pachet de peste 20% din actiuni.