Managerul privat de la Tarom: Compania nu este "sexy" pentru investitori din cauza pierderilor
Aeronava Tarom
UPDATE: Tarom nu este foarte atractiva in prezent pentru investitori din perspectiva achizitiei de actiuni, din cauza pierderilor, a declarat joi Christian Edouard Heinzmann, directorul general al companiei de transport aerian.
"Pentru moment, scuze pentru cuvant, nu suntem foarte sexy. Compania nu este atractiva din cauza pierderilor. Noi trebuie sa facem compania putin mai sexy pentru ca lumea sa ne placa mai mult", a afirmat Heinzmann, informeaza Mediafax.
El a precizat ca au avut loc cateva intalniri cu reprezentantii casei de brokeraj Swiss Capital, mandatati sa gaseasca investitori interesati pentru preluarea a 20% din capitalul Tarom, dar nu are alte informatii.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat la finele lunii ianuarie, dupa o intalnire cu reprezentantii FMI, ca in cazul Tarom este in derulare elaborarea strategiei de privatizare si statul ar putea ceda un pachet de peste 20% din actiuni.
Heinzmann, am doilea manager privat de la Tarom
Heinzmann, cetatean belgian cu o experienta de peste 25 de ani in industria aviatica, si-a inceput mandatul la Tarom in noiembrie 2012, cu un contract pe patru ani, avand functia de chief executive officer and accountable manager. El a afirmat joi, la prima intalnire cu reprezentantii mass-media dupa preluarea mandatului, ca lucreaza "sapte zile pe saptamana", scopul fiind supravietuirea Tarom. "Este atat de multa birocratie in aceasta companie! Trebuie sa semnam mii de documente si avem aceasta problema cu necunoasterea limbii", a spus Heinzmann, adaugand insa ca munca este placuta, in ciuda volumului ridicat.
El a precizat ca primul plan de management a fost respins de board-ul companiei, fiind prea complicat, iar varianta revizuita va fi propusa la finele saptamanii viitoare. "Daca il resping din nou vinerea viitoare va trebui sa merg acasa", a spus el.
Planul vizeaza revizuirea tuturor operatiunilor companiei, eficientizarea acestora si cresterea incasarilor, in conditiile in care vanzarile si activitatea de management a fost deficitara in ultimii ani. Seful Tarom a afirmat ca in prezent au loc renegocieri cu toti furnizorii companiei, in numar de 30-40, unele contracte fiind "socante".
Potrivit sursei citate, toate rutele companiei sunt putin profitabile in prezent, cea mai importanta fiind cursa de Bruxelles. Compania intentioneaza sa sa introduca o cursa spre Praga si sa creasca numarul curselor din Iasi.
Heinzmann nu a furnizat rezultatele financiare ale Tarom din 2012, dar a precizat ca spera ca operatorul aerian sa devina profitabil inainte de 2016. Tarom nu a mai obtinut profit din anul 2007, iar pierderile inregistrate in intervalul 2008-2011 totalizeaza 830 de milioane de lei.
Sindicatele din aviatie, sustinute de Confederatia Nationala Sindicala "Cartel Alfa", au acuzat miercuri Consiliul de Administratie al Tarom de lipsa de transparenta, dar si de management defectuos si de abuzuri, precum atribuirea unor venituri nejustificate.
Directorul general a precizat ca administratorii companiei au o remuneratie lunara de 1.500 euro, la care se adauga 500 euro pentru calitatea de membru intr-unul din comitetele de lucru. Un membru CA poate face parte din maxim trei comitete. Heinzmann castiga lunar 10.000 de euro pentru functia de director general.
Intrebat daca vor exista disponibilizari la nivelul companiei, care are peste 2.000 de angajati, Heinzmann a evitat sa avanseze o cifra sau un numar optim de salariati, precizand ca vor fi disponibilizari in cazul in care exista "abuzuri", dar si ca productivitatea in cazul Tarom este una scazuta.
Cea mai mare problema identificata de Heinzmann de la preluarea mandatului este birocratia si lipsa de flexibilitate, el precizand ca dureaza cateva zile de la luarea unei decizii pana la implementarea ei.
Ministrul Transporturilor: "Tarom trebuie sa-si dezvolte activitatea prin achizitia de avioane"
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat joi ca Tarom trebuie sa isi mareasca flota de avioane prin achizitii sau inchirieri, pentru a-si putea dezvolta activitatea.
"Deocamdata discutam. Da, trebuie sa cumpere sau sa inchiriere Tarom avioane noi. (...) Exista dorinta de a dezvolta compania, nu poti dezvolta o companie aeronautica decat marindu-i activitatea. Nu-i poti mari activitatea decat daca ai un numar mai mare de avioane. Vrem sa cumparam avioane noi si sa uniformizam flota", a spus ministrul, dupa o conferinta de presa, scrie Mediafax.
Tarom a inregistrat anul trecut 2,19 milioane de pasageri, nivel similar cu cel din 2011, iar capacitatea de transport pe cursele regulate s-a redus cu 5%. Compania aeriana a transportat anul trecut 2,03 milioane de pasageri pe toate cursele regulate, interne si externe, restul provenind din curse charter si pasageri code-share.
Gradul de incarcare a curselor Tarom a crescut la 66%, fata de 61% in 2011. Compania a fost infiintata in 1954 si isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
Relu Fenechiu a declarat la sfarsitul lunii ianuarie, dupa o intalnire cu reprezentantii FMI, ca in cazul Tarom este in derulare elaborarea strategiei de privatizare si statul ar putea ceda un pachet de peste 20% din actiuni.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS