O’Leary, care a fost confirmat saptamana trecuta in pozitia de CEO pentru inca cinci ani, tinteste o crestere a numarului de pasageri transportati la 120 milioane de persoane pe an, de la 81 milioane de persoane anul trecut. 

Atentia Ryanair se va indrepta spre pietele din Italia, Grecia si Germania, a declarat O’Leary. 

Scandinavian Airlines, Alitalia SpA si Air Berlin se numara printre companiile estimate sa isi reduca operatiunile sau sa fuzioneze in perioada urmatoare, in timp ce Olympic Airlines, TAP-Transportes Aereos Portugueses, Iberia si Aer Lingus Group vor trece printr-o perioada de consolidare, marcata de taieri de costuri. 

"Vor fi o serie de schimbari importante pe segmentul de curse scurte in Europa, schimbari evidentiate de discutiile pe care le purtam cu multe aeroporturi de pe continent. Reprezentantii acestora sunt din ce in ce mai doritori sa incurajeze Ryanair sa preia din traficul pe care se tem ca il vor pierde", a declarat O’Leary. 

El a dat ca exemplu operatorul francez Air France-KLM, care a anuntat recent ca isi va reduce investitiile pe segmentul low-cost ca urmare a pierderilor de 330 milioane de euro generate de o greva a pilotilor.

Compania italiana Alitalia isi va revizui si ea planurile legate de zborurile scurte, potrivit sefului Ryanair. 

Cateva dintre companiile catalogate drept "vulnerabile" de O’Leary au demarat deja programe de taieri de costuri. Operatorul german Air Berlin a anuntat ca isi va reduce flota la 130 de avioane pana in a doua jumatate din 2015, de la 170 de avioane la finele anului 2011. Oficialii companiei au refuzat sa comenteze pe marginea declaratiilor lui O’Leary. 

Pe de alta parte, reprezentantii companiei irlandeze Aer Lingus, la care Ryanair este actionar minoritar, au spus ca estimarile lui O’Leary sunt doar “generalizari“, adaugand ca Aer Lingus isi bazeaza operatiunile pe un model de afaceri de succes, inregistrand profit pentru al cincilea an consecutiv.