Operatorul aerian de stat Tarom vrea sa infiinteze o divizie low cost, pentru a castiga mai multi pasageri. Capcanele calatoriilor la pret redus
Tarom se gandeste sa infiinteze o divizie low cost. Ideea a fost discutata de ministrul Transporturilor cu directorul general al companiei, iar acesta trebuie sa demonstreze ca noua structura ar fi profitabila. Tarom ar pasi astfel pe urmele marilor operatori europeni. Pasagerii care vor opta pentru bilete mai ieftine vor renunta la servicii cum ar fi mancarea si bagajele de cala gratis.
Diviziile low cost ale companiilor clasice ofera un mare avantaj, bilete ieftine. Exista insa si capcane pentru buzunarele pasagerilor. Check-in-ul in aeroport, bagajele de cala, chiar si imbarcarea rapida va costa in plus. Mai mult, companiile low cost aleg sa aterizeze pe aeroporturi mici, departe de oras. As ca ar fi bine sa puneti bani deoparte pentru taxi.
De exemplu, in Londra, in loc sa aterizati pe Heathrow, veti ateriza pe Luton, la cel putin 50 de kilometri distanta. La Paris, in loc de Charles De Gaulle, o sa popositi pe Beauvais, adica la 80 de kilometri distanta.
Pana sa ajungeti insa la destinatie, mare atentie la detalii. Un pasager, de exemplu, a aflat ca bagajul sau de mana este prea mare si trebuie sa plateasca pentru cala. Un altul a platit o taxa speciala pentru ca tichetul de imbarcare ar fi fost completat gresit online.
Cu toate aceste dezavantaje companiile low-cost au succes, iar marii operatori din Europa au deja divizii. Ministrul Transporturilor spune ca directorul general al Tarom i-a facut o astfel de propunere.
“Toata discutia privitor la aceasta companie se va desfasura intr-o luna de zile pe seama planului de management. Daca e plus un leu care intra in buzunar, nu pleaca din buzunar, e perfecta ideea", a comentat Ioan Rus, ministrul Transporturilor.
Pana atunci, ministrul de resort spune ca Tarom trebuie sa rezolve o problema de eficienta. Daca o companie low cost are un salariat la 7.000 de calatori, ai nostri au un salariat la 1.500 de calatori. Cu alte cuvinte, costurile cu personalul sunt de 5 ori mai mari.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS