Această situație a dus la închiderea a două baze şi reducerea, începând din vara viitoare, a capacităţii de transport la alte baze, fiind în pericol locurile de muncă, potrivit Agerpres.

Începând din luna martie a acestui an, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

Grupul aeronautic american speră că avionul său va reintra în serviciu până la finalul acestui an după modificările efectuate la sistemele software şi în programele de pregătire a piloţilor.

Pentru Ryanair livrarea avioanelor Boeing 737 MAX era esenţială pentru creşterea eficienţei flotei sale. Compania aeriană irlandeză făcuse o comandă de 210 aeronave Boeing 737 MAX şi spera să folosească 20 de aparate până în vara anului viitor.

Ryanair va închide în vara lui 2020 bazele sale din Nuremberg şi Stockholm Skavsta şi a anunţat că în anul financiar ce se va încheia la 31 martie 2021 estimează că va transporta 156 de milioane de pasageri, faţă de prognoza precedentă, de 157 de milioane de pasageri.

"Continuăm să lucrăm cu Boeing, cu angajaţii, cu sindicatele şi cu aeroporturile afectate pentru a minimiza reducerea capacităţilor şi a locurilor de muncă", a afirmat Eddie Wilson, director în cadrul Ryanair.

Miercuri, acţiunile Ryanair înregistrau la Bursa de la Dublin un avans de 0,9%, la 13,73 euro.

În noiembrie, grupul Ryanair a transportat 11 milioane de pasageri, în creştere cu 6% faţă de perioada similară din 2018. Dintre aceştia, 10,5 milioane de pasageri au fost transportaţi de Ryanair, iar 0,5 milioane de subsidiara sa Lauda din Austria.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.