Noua politică de preţ pentru bagaje de la Wizzair şi Ryanair aduce cele două companii low cost în faţa Consiliului Concurenţei
            O nouă politică de preţ pentru bagaje aduce două dintre companiile aeriene low cost din România în faţa Consiliului Concurenţei.         
        
	Acum o săptămână, Wizzair şi Ryanair au început simultan să taxeze suplimentar pasagerii care vor să ia în cabine bagaje de dimensiunea unui troller mic. Călătorii pot lua cu ei, gratuit, doar poşete sau serviete, care încap sub scaun.
	Schimbarea este cercetată şi de organismele de specialitate din alte ţări. Una dintre companii spune că măsură a dus la fluidizarea procesului de îmbarcare.
	Dacă geamantanul unui pasager este prea lat şi prea lung şi nu respectă noile dimensiuni impuse de operator pentru bagajul gratuit, adică 40-30-20 de cm la WIZZ Air şi 40-20-25 de cm Ryan Air, posesorul are de dat în plus 25 de euro.
	Bagajul de mână al unui tânăr depăşeşte dimensiunile celui inclus în preţul biletului. Va trebui să plătească încă 8 euro.
	Nu toţi călătorii acceptă surpriza cheltuielilor neaşteptate, aşa că unele genţi sunt desfăcute înainte de check-in.
	Chiar dacă şi-au cumpărat biletele înainte de 1 noiembrie, pasagerii ar trebui să plătească până la 25 de euro, ca să poată lua cu ei în cabina un troller mic. Pot lua gratuit doar poşete sau un rucsac, care încape sub scaun. Nu poţi pune în el haine pentru o zi-două sau încălţăminte de schimb.
	Pentru că Wizzair şi Ryanair au operat în acelaşi timp aceste schimbări, mai multe asociaţii pentru protecţia călătorilor din Spania şi România au depus reclamaţii la autorităţile locale.
	”În Italia s-a stopat temporar această nouă regulă impusă de cei doi transportatori, urmând să se ia o decizie finală la aceste sesizări. Asta aşteptăm şi noi din partea Consiliului Concurenţei, nu neapărat o sancţiune sau o amendă, ci să se revină la regulile anterioare datei de 1 noiembrie”, explică Alexandra Dumitrescu, reprezentant.
	Compania Ryanair ne-a transmis, însă, că într-o săptămână de la intrarea în vigoare a noilor preţuri, clienţii au avut de câştigat. Au plătit mai putin, e drept, pentru bagaje mult mai uşoare. Iar pentru că personalul a avut de cărat mai puţine bagaje, oamenii au trecut mai rapid prin filtrele de securitate, au urcat mai repede în avion şi au ajuns la destinaţie cu mai puţine întârzieri.
	Reprezentanţii companiei Wizz Air ne-au transmis că noua politică de bagaje, care permite clienţilor un bagaj gratuit în cabină, este transparentă şi echitabilă.
            
                        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS