Profitul obtinut de Ryanair in perioada martie 2011- martie 2012 s-a ridicat la 503 milioane de euro (406 milioane de lire sterline), in crestere cu 25% fata de anul fiscal precedent. Veniturile companiei au crescut cu 19 procente, la 4,3 miliarde de euro.

Potrivit reprezentantilor companiei, traficul aerian a crescut anul acesta cu 5%, in timp ce tarifele s-au majorat in medie cu 16%, ceea ce a ajutat operatorul low-cost sa suplineasca cheltuielile in crestere cu 30% a combustibilului. Cu toate astea, Ryanair avertizeaza ca profitul pe intregul an ar putea scadea in comparatie cu cel inregistrat in anul fiscal 2010. Motivul il reprezinta austeritatea si recesiunea din zona euro.

„Recesiune, austeritate, ingrijorarile economice din zona euro, scaderea tarifelor in bazele din Ungaria, Polonia, anumite zone provinciale din Marea Britanie si Spania vor cantari greu in acest an”, au declarat oficialii companiei, citati de BBC.
Reprezentantii Ryanair vorbesc despre un profit anual de pana la 440 milioane de euro pentru anul fiscal 2012 (perioada care se incheie in martie 2013).

Cu toate astea, seful executiv al Ryanair, Michael O`Leary, le-a declarat celor de la BBC ca operatorul low-cost ar putea beneficia in anumite privinte de perspectivele economice destul de sumbre.

„Oamenii nu renunta la vacante, doar se orienteaza catre operatori mai ieftini”, a motivat O`Leary. Totodata, managerul a tinut sa sublinieze ca Ryanair este o companie extrem de transparenta, care nu are taxe ascunse. „Noi nu avem taxe ascunse, suntem cea mai transparenta companie in ceea ce priveste taxele”, a adaugat seful Ryanair.

Ryanair vorbeste depsre profitul sau record ca fiind ultimul an financiar laudabil, avand in vedere previziunile europene. Potrivit operatorului de zbor, aprecierea monedei euro precum si costurile cu combustibilul au crescut cu 16% in ultimul an, asta insemnand o majorare a cheltuielilor de 360 milioane de euro.

De asemenea, Ryanair sustine ca inchiedrea unor operatori aerieni din Europa se „datoreaza” deschiderii unei noi baze a companiei irlandeze in Budapesta, precum si extinderea bazelor din Spania, Scandinavia si Marea Britanie.

Ryanair critica deopotriva guvernul britanic pentru decizia de a majora taxele aeriene pe pasager, fapt ce a dus la scaderea traficului cu 6% in ultimii patru ani. „Multe dintre guvernele europene continua sa trateze industria aviatica si pasagerii ca o masina de muls bani pentru a-si justifica astfel taxele si esecurile politice”, au spus reprezentantii Ryanair.

Ryanair este cea mai mare companie de transport aerian low-cost din Europa. Operatorul irlandez numara peste 31 de baze, 730 de rute in Europa si o flota de 168 de avioane. In anul 2010, compania a transportat 72 de milioane de pasageri, fata de 65 de milioane in anul 2009.

Ryanair a intrat pe piata din Romania in 2008, cu zboruri de pe aeroportul din Arad, dupa care acestea s-au extins pe aeroportul din Constanta. In prezent, Ryanair opereaza doar de pe Aeroportul International Mihail Kogalniceanu din Constanta catre Italia (Milano si Pisa).