Consiliul de conducere al companiei irlandeze tocmai a aprobat introducerea zborurilor peste ocean, ca parte a planului de dezvoltare in viitorii ani, avertizand insa ca aplicarea efectiva ar putea dura pana la cinci ani.

“Introducerea zborurilor transatlantice va dura, pentru ca trebuie sa achizitionam aeronave care cu care sa facem acest lucru”, a declarat un purtator de cuvant al companiei, citat de BBC.

Reusita planurilor companiei este in continuare o provocare, in conditiile in care irlandezii au anuntat intentia de a zbura peste ocean inca din 2008. Pana atunci, operatorul low-cost se concentreaza pe zboruri pe distante mici, cu aeronave pline si cu servicii minime la bord.

Pe distante lungi lucrurile se schimba: pasagerii au mai multe bagaje, au nevoie de servicii de bord complexe, iar numarul de bilete dus-intors va fi considerabil mai mic, ceea ce va majora cheltuielile companiei. Daca sunt luate in calcul si aeronavele construite special pentru zborurile lungi, pe care operatorul trebuie sa le achizitioneze, costurile vor creste substantial.

Irlandezii sunt insa hotarati sa-si puna planul in aplicare. “Consumatorii europeni sunt interesati de calatorii ieftine in SUA si acelasi lucru se intampla si cu americanii care vor sa viziteze Europa. Este o dezvoltare logica a pietei europene”, a mai spus purtatorul de cuvant.

Ryanair ar vrea sa faca legatura intre 12 sau 14 orase din Europa cu acelasi numar de destinatii din Statele Unite. In prezent, zborurile transatlantice sunt dominate de ani de zile de aceiasi jucatori consacrati, cu British Airways si American Airlines care domina piata.

Cel mai recent exemplu al unui operator low-cost care a lansat zboruri catre America este cel al companiei Norwegian Air Shuttle, in 2013, ceea ce i-a generat primele pierderi din ultimii opt ani, din cauza costurilor ridicate si a disputelor cu reglementatorii din SUA.