China va construi o cale ferata de mare viteza intre Belgrad si Budapesta, proiect de 1,5 mld. euro
China va construi o cale ferata de mare viteza intre Belgard si Budapesta, potrivit unui acord incheiat cu Ungaria si Serbia, proiectul in valoare de 1,5 miliarde de euro, potrivit estimarilor din presa, avand rolul sa creasca schimburile comerciale intre statul asiatic si Europa, relateaza AFP, potrivit Mediafax.
"Aceasta cale ferata va fi benefica pentru Ungaria si Serbia, va permite crearea unui coridor intre China si Europa", a declarat premierul chinez Li Keqiang dupa semnarea acordului, care este unul dintre proiectele importante ale celui de-al treilea summit anual intre China si tarile Europei Centrale si de Est organizat la Belgrad.
Detaliile acordului nu au fost disponibile, dar presa locala a relatat ca valoarea proiectului este de 1,5 miliarde de euro.
Dezvoltarea infrastructurii de transport in Europa este o strategie pusa in practica de Beijing inca de acum sase ani, in Grecia. Grupul chinez Cosco a cumparat doua terminale in portul Pireu, in conditiile in care 80% din schimburile comerciale ale Chinei cu Europa au loc pe cale maritima.
China intentioneaza sa lege portul Pireu de centrul Europei printr-o cale ferata care sa traverseze Balcanii, primul tronson fiind Belgrad-Budapesta.
Li a dat asigurari ca lucrarile de constructie a acestui tronson se vor incheia in doi ani, pana in 2017.
Premierul ungar Viktor Orban a spus la randul sau ca acest acord arata ca China si Europa au gasit mijloacele de cooperare in deceniile viitoare.
Orban a salutat si dorinta de participare a Macedoniei, tara aflata pe directia coridorului nord-sud care leaga Ungaria si Grecia si care traverseaza Serbia.
Dupa construirea tronsonului Belgrad-Budapesta, distanta dintre cele doua capitale va fi parcursa in mai putin de doua ore si jumatate, in loc de opt ore in prezent, a precizat premierul sarb.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS