Primul tren romanesc de mare viteza. Cat prinde la ora si pe ce ruta va circula. Va fi operat de o companie privata, CFR nu e interesata sa-l cumpere
Primul tren romanesc de mare viteza va incepe sa circule cu pasageri de luna aceasta. Prinde si 160 de kilometri/ora, asa ca, intre Craiova si Bucuresti, ar putea face putin peste o ora, daca linia nu ar fi plina de restrictii. Reprezentantii CFR nu sunt interesati sa cumpere trenul modern, produs la uzinele din Oltenia, ci prefera garniturile chinezesti.
Testele de viteza au aratat ca acest tren numit Hyperion ajunge la 160 de kilometri la ora fara probleme. Cu un plus de putere, motorul poate atinge si 200 de kilometri pe ora. Curand, aceasta garnitura de lux, daca e sa o comparam cu una aflata acum pe sine, va face curse intre Craiova si Bucuresti, operata de o companie privata de transport feroviar. La viteza maxima, drumul ar dura o ora si 20 de minute, in vreme ce un tren inter-regional de la CFR ajunge acum din Banie pana in Capitala in 3 ore. Surprinzator, pretul este mai mare la stat cu 22 de lei.
O a doua garnitura va fi gata anul acesta si ar putea lega Bucurestiul de Constanta intr-un timp record, la jumatate fata de un tren clasic. Pe o alta ruta, spre munte, pana in Brasov, Hyperion face o ora, Rapidul, 2 ore si 45 de minute.
Trenul are internet de mare viteza, prize si incarcatoare pentru telefoane sau laptopuri, plus un sistem de climatizare care se regleaza dupa cantitatea de dioxid de carbon emanată de pasageri, temperatura din exterior si umiditatea din vagoane.
Trenul are doar doua vagoane, unde incap 180 de pasageri pe scaune. A fost construit la fostele uzine Electroputere Craiova, printr-un program european, de singura companie care mai produce locomotive in Romania si in Europa de Est. Prototipul a costat 5 milioane de euro si este cu 10% mai ieftin fata de alt tren european din clasa lui. CFR nu este insa interesata sa-l cumpere.
Radu Zlatian, responsabil finantare proiect Hyperion: "Si nici nu ma astept sa existe, pentru ca orice produs romanesc atunci cand iese pe piata este privit cu neincredere"
Compania de stat CFR Calatori sustine pe de alta parte ca are si ea in dotare vagoane si locomotive care pot atinge 160 de kilometri pe ora, insa infrastructura proasta face imposibile astfel de viteze pe caile ferate romane.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS