Rus: Finalizarea liniei de metrou catre aeroport pana in 2020 depinde de “cat de nemti vom reusi sa fim”. Ce se intampla cu Master Planul pe Transporturi daca se schimba Guvernul
Ioan Rus
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat ca in aprilie va fi finalizata documentatia pentru linia de metrou Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda si ca punerea in functiune a magistralei pana in anul 2020, termen solicitat de UEFA, depinde de "cat de nemti vom reusi sa fim".
"Pe Bucuresti - Otopeni in acest moment suntem in situatia in care am avea o solutie adevarata, sa facem metrou Gara de Nord - Otopeni. Eu cred ca ne va iesi in urmatoarea luna toata documentantia necesara, mai ales ca acolo exista si proiect", a afirmat ministrul Transporturilor, intr-o conferinta de presa, raspunzand unei intrebari.
La Bucuresti se vor desfasura in 2020 patru meciuri in cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal.
Metrorex va aloca suma de 38,5 milioane lei pentru proiectul magistralei 6 care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coanda, al carei termenul de punere in functiune al liniei este anul 2020 la solicitarea UEFA, potrivit unui proiect de ordonanta de urgenta elaborat de Ministerul Transporturilor.
Compania care administreaza metroul bucurestean a avut alocata anul trecut suma de 1,14 miliarde lei pentru activitatea de investitii, nivelul stabilit in 2015 fiind de 1,74 miliarde lei. Cuantumul investitiilor stabilite pentru acest an va fi suplimentat cu suma 188,5 milioane lei, bani obtinuti din vanzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera, potrivit proiectui de ordonanta de urgenta. Dupa aprobarea actului normativ, bugetul de investitii pentru anul 2015 al Metrorex va ajunge la 1,93 miliarde lei.
Master Planul, aproape finalizat, nu vor fi modificari daca pica Guvernul sau pleaca ministrul
Lista de proiecte de investitii din Master Planul de Transport a fost elaborata, urmeaza discutii cu Comisia Europeana, iar la finele lunii aprilie documentul ar putea fi finalizat, afirma ministrul Transporturilor, Ioan Rus, adaugand ca strategia nu va putea fi modificata ulterior.
"Am avansat in ceea ce priveste Master Planul General de Transport pe toate tipurile de transport - rutier, feroviar, naval, aerian si centre multimodale. In prezent a fost elaborata lista de proiecte pentru fiecare dintre aceste domenii de transport, credem noi ca au fost respectate intocmai criteriile impuse de Comisia Europeana pentru elaborarea unui astfel de document, astfel ca am tinut cont si de criteriile economice, de mediu si sociale, astfel incat sa generam un document care sa raspunda nevoilor de dezvoltare economica ale Romaniei", a declarat Rus.
El a adaugat ca miercuri si joi vor avea loc discutii la Bruxelles pe marginea documentului, urmand sa fie primite si eventuale observatii de la Comisia Europeana.
"Vom reusi probabil la finele lunii aprilie sa ne apropiem de aprobarea finala, si atunci putem vorbi despre strategia de implementare la modul adevarat, fara ca ea sa mai poata fi modificata de catre nimeni. In acea structura de proiecte si prioritati, si Comisia ne va finanta, si institutiile financiare internationale, si bugetul statului. Deci cred ca la finele lunii urmatoare vom avea un document care chiar daca pica Guvernul sau pleaca ministrul, nu va mai fi modificat", a mai spus ministrul.
Comisia Europeana este foarte interesata de acest document strategic, intrucat acesta reprezinta o preconditie pentru accesarea fondurilor europene pentru marile proiecte de transport in perioada 2014-2020, a afirmat comisarul european, adaugand ca documentul nu se refera doar la aceasta perioada de finantare, ci vizeaza un interval mai larg, respectiv urmatorii 15-20 de ani.
Master Plan-ul de transport prevede constructia a 1.300 kilometri de autostrada, in valoare 13,7 miliarde euro, 1.825 kilometri de drumuri expres (9,9 miliarde euro), 2.874 kilometri de drumuri TransRegio (1,69 miliarde euro), 343 kilometri de drumuri TransEuro (190 milioane euro), 2.883 kilometri reabilitati de cale ferata (10,7 miliarde euro), 1.001 kilometri de linii de cale ferata cu viteze sporite (274,1 milioane euro).
Pe acelasi subiect: