România vrea autostrăzi, dar nu are principala materie primă să le construiască. O singură companie produce bitum, iar 80% din cerere este acoperită de importuri
Autostrada
Consiliul Concurenţei consideră că trebuie găsite soluţii pentru a sprijini producţia internă de bitum, având în vedere că, în contextul investiţiilor în infrastructura rutieră anunţate pentru perioada 2021-2030, este de aşteptat să se majoreze cererea semnificativ în următorii ani.
La ora actuală, piaţa bitumului pentru aplicaţii rutiere din România prezintă caracteristici oligopoliste, având un singur producător şi un număr relativ redus de importatori, respectiv zece, arată o analiză a Consiliului Concurenţei.
România este un importator net de bitum, peste 80% din cererea locală fiind acoperită de produse din import, iar principalele surse sunt ţări precum Polonia, Ungaria, Serbia, Turcia sau Grecia, scrie Agerpres.
Unicul producător de bitum din România este Rafinăria Vega, aparţinând Rompetrol Rafinare SA, circa 17% din consumul autohton de bitum rutier fiind asigurat de producţia internă, la nivelul anului 2019.
Atât producătorul autohton, cât şi importatorii comercializează produsele fie direct către clienţii finali, fie prin intermediari (revânzători).
Cererea de bitum este caracterizată de sezonalitate, aceasta evoluează în concordanţă cu derularea lucrărilor de construcţie a drumurilor, respectiv creşte în lunile de primăvară şi vară şi scade toamna şi iarna, mai spun experţii Consiliului.
Fiind un produs rezidual al rafinării ţiţeiului, preţul internaţional al bitumului este strâns legat de cel al petrolului.
Analiza evoluţiei preţurilor bitumului rutier nu sugerează existenţa unor comportamente anticoncurenţiale, până la acest moment preţurile practicate în România fiind similare cu cele din ţările din regiune, mai precizează Concurența.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS