Romania secolului XXI: Aproape 40% din drumurile publice sunt pietruite sau de pamant si doar 22 de km sunt sosele cu 6 benzi de circulatie
Drum
Aproape 40% din drumurile publice din Romania sunt pietruite si de pamant si doar 35,4% sunt modernizate, restul retelei reprezentand drumuri cu imbracaminti usoare rutiere, potrivit datelor anuntate vineri de INS, valabile la 31 decembrie 2014.
La finele anului trecut, drumurile publice totalizau 85.362 km, din care 17.272 km (20,2%) drumuri nationale, 35.505 km (41,6%) drumuri judetene si 32.585 km (38,2%), drumuri comunale.
"Din punctul de vedere al tipului de acoperamant, in structura retelei de drumuri publice s-au inregistrat: 30.240 km (35,4%) drumuri modernizate (in proportie de 90,5% drumuri modernizate cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu), 22.088 km (25,9%) drumuri cu imbracaminti usoare rutiere si 33.034 km (38,7%) drumuri pietruite si de pamant. In ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor publice, 44,4% din lungimea drumurilor modernizate si 52,0% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita", se arata in comunicatul INS.
Din totalul drumurilor nationale, 6.194 km (35,9%) erau drumuri europene, 683 km (cu 6,1% mai mult decat in anul 2013, respectiv 39 km) insumau autostrazile, 276 km (1,6%) reprezinta drumuri cu 3 benzi de circulatie, 1.673 km (9,7%) drumuri cu 4 benzi de circulatie si 22 km (0,1%) drumuri cu 6 benzi de circulatie.
Drumurile judetene, erau, in proportie de 44,2%, drumuri cu imbracaminti usoare rutiere, iar drumurile comunale erau in proportie de 46,3% drumuri pietruite.
Pe de alta parte, liniile de cale ferata de folosinta publica in exploatare insumau 10.777 km la 31 decembrie, din care 10.638 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 5 km linii cu ecartament ingust si 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg.
La sfarsitul anului trecut, lungimea liniilor de cale ferata in exploatare electrificate era de 4.029 km, reprezentand 37,4% din reteaua de cale ferata in exploatare.
Mai multe despre:
#drumuri#autostrazi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS