Niciun kilometru de autostrada inaugurat in Romania, in 2016
Romania termina anul cu un rezultat rusinos, fara sa fi inaugurat niciun kilometru de autostrada.
Exista o bucata de 15 kilometri, din locul 2 Lugoj - Deva, care a fost terminata recent, dar nu poate fi data in folosinta din cauza unui blocaj birocratic. Legea le interzice autoritatilor sa inaugureze un lot de autostrada pe bucati.
Zero kilometri de autostrada deschisi circulatiei. O astfel de performanta nu a mai avut Romania din 2008. In 2009 au fost inaugurati 42 de kilometri. In 2010, 27. Cei mai multi s-au deschis in 2012, aproape 150. Iar anul trecut au fost 45.
Acum 2 saptamani directorul CNAIR inca mai spera ca se vor deschide 15 kilometri, o bucata care face parte din lotul doi ai soselei de viteza Lugoj-Deva.
"Pana la sfarsitul anului vom deschide circulatia", declarase Catalin Homor, directorul CNAIR, pe 13 decembrie.
Catalin Homor avea motive sa fie optimist, pentru ca lucrarile au fost terminate pe aceasta bucata de autostrada.
Dar o modificare legislativa adoptata in septembrie 2016 interzice inaugurarea unei bucati care face parte dintr-un lot intreg. Iar Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii rutiere spune ca nu-si poate asuma nici un risc.
Situatia este cunoscuta si la Guvern.
Liviu Iolu, purtator de cuvant: "Nu ne-am concentrat sa deschidem circulatiei kilometri de autostrada. Important este ca am deblocat 160 km, care vor fi inaugurati de viitorul guvern."
Ar fi vorba de lotul 2 si 3 al autostrazii Lugoj Deva. Dar si lotul 3 si 4 din autostrada Sebes Turda.
Cel mai important proiect de sosea rapida din Romania, autostrada Sibiu-Pitesti, este inca in stadiul de proiect. Lucrarea nu a fost atribuita unui constructor.
Mai multe despre:
#autostrazi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS