Probleme pentru Blue Air în Marea Britanie, din cauza Brexitului. Ce zboruri anulează
Blue Air
Presa din Marea Britanie scrie că operatorul aerian românesc Blue Air a anulat câteva zboruri din Liverpool către mai multe destinații europene.
Un purtător de cuvânt al Aeroportului John Lennon din Liverpool a declarat că “incertitudinile legate de Brexit” creeză probleme operatorilor aerieni din UE care vor să zboare din Marea Britanie.
Zeci de pasageri care urmau să zboare cu Blue Air de la Liverpool la Roma și Alicante s-au plâns că zborurile lor au fost anulate miercuri noaptea.
Compania românească zboară din Marea Britanie de pe aeroporturile Liverpool, Luton, Birmingham și Glasgow spre mai multe destinații europene.
Anterior, Blue Air anunțase că reduce operațiunile de pe aeroportul din Liverpool, de unde compania va mai zbura doar către Bacău și București.
Cu toate acestea, mai sunt încă bilete disponibile și către alte destinații, până la sfârșitul lunii martie, când intră în vigoare programul de vară, potrivit The Independent.
Pasagerii afectați au spus că au primit un mail de la Blue Air prin care au fost informați că zborurile din Liverpool vor fi anulate, “din motive operaționale”.
“Blue Air a funcționat cu succes timp de doi ani pe aeroportul din Liverpool, având zboruri către mai multe destinații. Din păcate, fiind o companie dintr-o țară UE, operatorul nu primit toate clarficările necesare în ceea ce privește modul în care va mai putea opera în Marea Britanie, în contextul Brexitului. Compania va continua să zboare din Liverpool spre București și Bacău și chiar va crește numărul de zboruri pe aceste destinații”, a declarat un purtător de cuvânt al Aeroportului John Lennon.
Compania aeriană nu a comentat situația până la publicarea acestei știri.
Anul trecut, directorul general al Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian (IATA), Alexandre de Juniac, şi-a exprimat preocuparea în legătură cu viitorul legăturilor aeriene dintre Uniunea Europeană şi Marea Britanie în caz de eşec al negocierilor privind Brexitul. În opinia directorului IATA, din care fac parte 290 de companii aeriene, lumea ''trebuie să se pregătească pentru orice eventualitate''.
''Documentele guvernului britanic privind implicaţiile pentru transportul aerian de la început 'fără un acord' cu UE prezintă în mod clar extrema gravitate a mizelor şi subliniază imensa activitate ce va fi necesară pentru a menţine legăturile aeriene vitale'', a explicat De Juniac. ''Nu este vorba doar de a autoriza zborurile la decolare şi la aterizare'', a adăugat el, subliniind că ''totul, de la licenţele piloţilor la dispoziţiile în materie de securitate, trebuie să facă obiectul unui acord''.
Marea Britanie este semnatară a convențiilor internaționale din aviație, care permit companiilor aeriene să intre și să iasă din țară, prin intermediul Uniunii Europene. Odată ieșită din UE, Marea Britaie nu va mai fi parte a acestor convenții, astfel că există posibilitatea foarte reală ca toate avioanele să rămână la sol.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS