Guvernul inaspreste conditiile de participare la licitatia pentru CFR Marfa. Dan Diaconescu, interesat si de gigantul feroviar
Dupa scandalul de la Oltchim, Guvernul vrea sa fie sigur ca nu pateste la fel si cu CFR Marfa. Privatizarea companiei a fost unul dintre subiectele aflate astazi pe masa Executivului. In acest caz, conditiile puse investitorului sunt mult mai dure fata de cele de la combinatul de la Ramnicu Valcea, mai ales ca poate afecta inclusiv acordul cu FMI.
Statul vrea sa vanda toate actiunile companiei prin licitatie cu strigare, iar investitorii vor avea criterii foarte dure, legate de capaciatatea de a conduce o astfel de companie sau de puterea financiara.
Nici taxa de participare nu este usor de platit pentru ca reprezinta 5 la suta din pretul de pornire, iar garantia de participare 20 la suta, sume care pot ajunge la zeci de milioane de euro. Totul pentru ca aici sa nu se mai poata inscrie oricine ca la Oltchim.
Dan Diaconescu a anuntat si astazi ca este interesat de CFR Marfa, dar reprezentantii ministerului au spus ca el nu poate participa decat in asociere cu un consortiu care va putea respeta toate cerintele.
Strategia de privatizare, care prevde ce anume se vinde si mai ales ce conditii se vor impune ofertantilor este in curs de avizare la celelalte minsitere, iar cei de la Tranporturi spera sa poata veni cu doacumentul final la urmatoarea sedinta de guvern.
La randul lor sindicatele ameninta cu greva daca se va vinde mai mult de un sfert din CFR Marfa.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS