Prioritățile Guvernului la Transporturi: să ”străpungă Carpații” cu autostrada Sibiu-Pitești și reformarea companiilor de stat din subordine, multe pe pierdere
 
            Autostrada
                        
            Premierul Florin Cîţu a declarat, joi, că pentru Ministerul Transporturilor, dincolo de construcţia de autostrăzi, "provocarea" o reprezintă şi reforma companiilor de stat din subordine, care sunt multe şi cu pierderi.        
        
	"Se lucrează, eu aş spune că Sibiu - Piteşti este prioritatea, să străpungem Carpaţii. (...) Este un proiect care e mai avansat decât Comarnic - Braşov sau Ploieşti - Braşov, cum o să arate varianta. Autostrăzi, da, dar să ştiţi că provocarea pentru acest minister nu o reprezintă doar autostrăzile. Acolo, ok, nu le-au făcut, dar ştiu să le înceapă foarte bine, că au proceduri de ani de zile. Ceea ce vreau (...) de la Ministerul Transporturilor este reforma companiilor de stat, care sunt multe şi sunt şi cu pierderi, şi avem acolo întreaga constelaţie de CFR-uri", a afirmat Cîţu, într-un interviu la Radio Guerrilla, potrivit Agerpres.
	El a spus că "o mare parte" din autostrada Sibiu - Piteşti trebuie să fie gata până în 2024.
	"Anul acesta trebuie să înceapă şi construcţiile, nu ştiu dacă va fi terminată în 2024, dar o mare parte din ea trebuie să fie gata până în 2024. Nu există nicio scuză să nu o facem acum, avem şi finanţări, (...) avem tot ce ne trebuie. Plus că avem oameni care vor să facă ceva, vor să facă reformă", a susţinut prim-ministrul.
	Potrivit acestuia, prin bugetul pentru 2021 vor fi alocate fonduri acelor proiecte care "pot fi făcute şi vor fi făcute".
	
	"Am făcut o analiză şi, anul trecut şi anii precedenţi, existau tot felul de proiecte care erau puse în buget, exista şi un buget pentru ele şi nici atunci nu se întâmpla nimic, erau doar acolo. Repet, eu ţin şi la reforma companiilor de stat, pentru că avem acolo, pe lângă autostrăzi, avem companii, CFR, am început reforma la TAROM. TAROM este într-un plan de restructurare şi, din ce văd eu, se ţin de planul de restructurare, chiar dacă nu este cel mai confortabil plan de restructurare", a precizat Florin Cîţu. 
		În decembrie anul trecut, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat în SEAP licitaţia restrânsă cu precalificare pentru proiectul vizând proiectarea şi execuţia Autostrada Sibiu - Piteşti, Secţiunea 2: Boiţa – Cornetu.
	
		Valoarea estimată a contractului este de 4,6 miliarde de lei plus TVA, iar sursa de finanţare este din fonduri europene nerambursabile.
	
		Traseul secţiunii Boiţa - Cornetu are o lungime de 31,33 kilometri şi include 49 de poduri şi viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 metri şi 1.590 metri şi ecoduct în zona localităţii Lazaret, se precizează în comunicatul CNAIR.
	
		Termenul de finalizare prevăzut este de 18 luni pentru partea de proiectare şi 50 de luni pentru partea de execuţie, conform factorilor de evaluare din Documentaţia de Atribuire. Data-limită pentru depunerea ofertelor este 29 ianuarie 2021, menţionează CNAIR.
	
			Comisia Europeană a aprobat, în septembrie, o investiţie în valoare de 875,5 milioane euro de la Fondul de Coeziune pentru construirea autostrăzii Sibiu-Piteşti, prima autostradă care va traversa Munţii Carpaţi, permiţând o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre.
		
			Acest coridor va oferi o legătură neîntreruptă de-a lungul României, de la portul Constanţa şi până la vama Nădlac, legând centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi.
		
			Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importanta a Coridorului 4 Pan-European.
		
			Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020. Contractul cu o valoare de 613 milioane lei, fără TVA, prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani. Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti este construit de compania austriacă Porr Construct. Aceeaşi firmă a realizat şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda, între Unirea şi Turda, finalizat în 2018.
	
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
     stirileprotv.ro
					stirileprotv.ro VOYO
 VOYO

 RON
  RON RON
  RON RON
  RON RON
  RON (P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
             ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”             România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
             Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
             Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
             Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa             (P) De ce aleg românii să joace la pariuri
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
             (P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
             Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
             Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate             Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing             Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
 Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături             Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                             UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                             Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS
 RSS