Lucrarile primului tunel de autostrada de pe tronsonul Sibiu-Orastie intarzie
Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a inspectat, sambata, santierul lotului 4 din tronsonul de autostrada Sibiu - Orastie, singura problema fiind neinceperea lucrarii la primul tunel de autostrada din tara din cauza unor probleme de expropriere.
Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a vizitat, sambata, in judetul Sibiu, lucrarile la lotul 4 din tronsonul de autostrada Sibiu -Orastie, care face parte din coridorul IV paneuropean, informeaza Mediafax.
Potrivit constructorului, Sorin Scarlat, director adjunct al asocierii Astaldi (Italia) Euroconstruct Trading 98 (Romania) - Astalrom (Romania), utilajele sunt concentrate mai ales la cele doua viaducte care vor face legatura cu primul tunel de autostrada din tara, de pe Dealul Sacelului. Lucrarile la acesta sunt insa intarziate din cauza unor probleme cu exproprierea unei paduri.
“Suntem in grafic cu lucrarile. Problema noastra principala este acea zona, cu padurea, care un pic ne intarzie, deoarece acolo lucrarea este mai complexa si va trebui sa ne concentram sa recuperam timpul", a declarat Sorin Scarlat.
Potrivit acestuia, tunelul, lung de 340 de metri, este o lucrare complexa, la care se va folosi aceeasi metoda ca la metroul din Bucuresti, "o solutie pe pereti mulati, cu o excavatie minimala, comparativ cu solutia initiala".
Ministrul Alexandru Nazare a dat asigurari ca problema cu exproprierea padurii va fi rezolvata in cel mult doua saptamani.
"In doua saptamani e ca si rezolvata, am discutat cu Ministerul Mediului si cu cel al Finantelor si am asigurari ca hotararea de Guvern va fi avizata si va intra pe ordinea de zi a sedintei de Guvern", a declarat ministrul Transporturilor.
Acesta s-a declarat multumit de ritmul lucrarilor si a spus ca se asteapta ca in doua luni sa se toarne asfalt.
"Sunt cativa indicatori care ne arata care este ritmul acestei lucrari. Faptul ca au reusit sa cheltuiasca avansul in jur de 17 milioane, bani pe care i-am si trimis spre rambursare, dat fiind faptul ca proiectul a fost aprobat de Comisia Europeana de anul trecut, ne spune ca acest proiect e in grafic. De altfel, au mai fost si alte cheltuieli care au fost trimise spre decontare. Acesta este un lucru foarte important pe care trebuie sa il faca toti constructorii de pe coridorul IV. Faptul ca au terminat doar in patru luni arheologia si lucrarile de deminare inseamna ca s-au miscat destul de bine. E un semn bun. Ma astept ca in luna mai sa se toarne asfalt si sper ca atacam cat de curand portiunea cu padurea pe care au semnalat-o", a declarat Nazare.
Acesta a mai spus ca va monitoriza atent toate loturile de autostrada incepute anul trecut, constructorii care nu respecta termenul de finalizare aprilie 2013 urmand sa fie penalizati.
"Asa cum am promis de la inceput o sa fiu foarte atent si o sa monitorizez foarte atent lucrarile de pe toate tronsoanele incepute anul trecut, pentru ca aceasta parte de implementare e cea mai grea si trebuie sa ne asiguram ca vom evita toate aceste obstacole care pot intarzia lucrarile. (…) Termenul contractual pentru toate loturile lansate anul trecut este de aprilie 2013, deci atunci toti constructorii au datoria sa termine, daca nu vor fi penalizati. Penalizarile sunt incluse in contract", a mai spus Nazare.
Lotul 4 din autostrada Sibiu - Orastie are o lungime de 16,2 kilometri, de la Saliste la capatul centurii ocolitoare a Municipiului Sibiu, valoarea contractului fiind de 484 milioane lei fara TVA, din care aproximativ 412 milioane lei sunt finantare europeana.
Tronsonul cuprinde doua noduri rutiere, doua viaducte de 925 metri, doua poduri de 42 metri, patru pasaje peste autostrada de 26 metri, doua pasaje peste calea ferata de 40 de metri si primul tunel de autostrada din tara, lung de 340 de metri.