Primul tren internațional va pleca din București spre Budapesta la 1 iulie. CFR negociază reluarea traficului feroviar și spre Austria, Bulgaria și Rep. Moldova
Tren, CFR
Trenurile internaţionale de lung parcurs între România şi Ungaria ar putea să reintre în circulaţie la 1 iulie, CFR Călători aflându-se în discuţii şi cu ceilalţi parteneri pentru reluarea traficului, a declarat directorul general al companiei, Dan Costescu.
În urma reglementărilor în vigoare cu privire la combaterea epidemiei COVID-19, circulaţia internaţională a trenurilor CFR Călători este momentan suspendată.
Dan Costescu a dat asigurări că vor fi păstrate rutele pe care au circulat trenurile internaţionale înainte de declanşarea pandemiei.
"La trenurile internaţionale în principiu sunt aceleaşi rute şi le putem împărţi şi după partenerii cu care lucrăm şi care sunt Ungaria, Bulgaria, Austria - dacă luăm în considerare 'Dacia' care merge până la Viena - Moldova şi Ucraina, de fapt vecinii noştri - şi cu ei suntem în diverse faze. Noi le-am anunţat hotărârile care s-au luat la nivel naţional de autorităţi pentru a redeschide traficul internaţional. Aveam discuţii tehnice şi înainte, pentru că ştiam că acest moment va veni şi atunci am vrut să ne clarificăm din timp problemele tehnice. Rutele cele mai interesante, evident, sunt cele spre vest şi oarecum şi cele spre sud. Avem de la Ungaria răspunsul că la ei încă nu s-a clarificat data de la care se va relua. O estimare că după 20 iunie, cel mai probabil la 1 iulie, vor fi gata să reia toate trenurile pe care le-am avut - cele de lung parcurs, pentru că noi cu Ungaria mai avem şi o grupă de trenuri pentru micul trafic de frontieră, funcţie făcută de automotoare, mai micuţe, unde oamenii trec între localităţile noastre şi cele din Ungaria, pe diverse rute, de exemplu de la Oradea către Debrecen, dar şi alte destinaţii locale. Dar, revenind la cele de lung parcurs, ele sunt în principiu, fără să avem o confirmare fermă de la ei, planificate pentru data de 1 iulie", a menţionat Costescu, citat de Agerpres.
În ceea ce priveşte reluarea legăturii feroviare cu Austria, directorul CFR Călători a precizat că se doreşte devansarea termenului de 1 iulie, însă pentru trenul IR "Dacia" discuţiile vor fi tripartite, deoarece este necesar şi acordul Ungariei, întrucât trebuie tranzitat teritoriul acesteia.
"Cu Austria negociem separat, pentru că am avut deja ultima cooperare foarte bună cu ei şi negociem separat. Ne-am dori să devansăm cumva acest termen de 1 iulie cu 'Dacia', pentru că am văzut că există cerere, dar chiar dacă negociem cu Austria de fapt nu putem să trecem de acordul Ungariei, pentru că trebuie să tranzităm teritoriul său, deci cumva discuţiile pentru Dacia vor fi tripartite", a explicat el.
În ceea ce priveşte Bulgaria, în afara sezonului, CFR Călători până în jur de 6 iunie avea în fiecare an un tren care mergea până la Ruse. Odată cu începerea sezonului, acest tren îşi prelungea parcursul către Salonic şi Istanbul.
"În acest an, el a fost în categoria celor suspendate din cauza pandemiei, iar acum s-a luat decizia ca acest tren să repornească direct către destinaţia prelungită, pentru că el de obicei se prelungea de la Ruse către Salonic, în Grecia, şi către Istanbul, în Turcia. Acum s-a luat decizia ca atunci când vom primi acordul celor doi parteneri din cele două ţări să plecăm direct cu trenul, fără să-l mai ducem întâi până la Ruse şi apoi să-l prelungim. Trenul va merge direct la aceste destinaţii în funcţie de acord. Se pare că grecii vor fi primii care ne vor da un răspuns. Turcii, acum o săptămână, ne-au spus că încă nu au luat o hotărâre, dar părerea mea este că şi ei, care au o industrie hotelieră foarte puternică, vor resimţi presiunea şi vor trebui să mute cumva şi să ne dea şi ei acordul ca să putem configura trenul până la Istanbul", a susţinut Costescu.
Pentru zona de est, Ucraina "răspunde foarte greu", iar cu Republica Moldova se poartă discuţii, pentru că, înainte de declanşarea pandemiei, se punea problema gradului de ocupare al trenului Bucureşti-Chişinău, care era foarte scăzut.
"Ucraina răspunde foarte greu, nu avem nimic de la ei. În cazul Republicii Moldova, am avut chiar înainte de a se declanşa pandemia nişte discuţii pe gradul de ocupare. Ei voiau să nu mai pună tren în fiecare zi, ci la două zile, deci cam trei trenuri pe săptămână, şi ne-au întrebat dacă nu vrem să preluăm noi, cu materialul nostru rulant, acest tren, ceea ce nu este posibil, pentru că noi nu avem vagoane tehnic ca ale lor, să fie capabile de transpunere, adică de mutare de pe boghiurile de ecartament larg pe care circulă ei şi toate fostele state sovietice la calea noastră europeană. Ei au asemenea vagoane şi, dacă se va face, tot cu vagoanele lor se va face această cursă. Este încă în discuţie", a mai spus directorul general al CFR Călători.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS