Veniturile CFR Călători au scăzut cu 75%, din cauza măsurilor de combatere a pandemiei. 30% dintre trenuri sunt suspendate şi în jur de 400 de salariaţi sunt în şomaj tehnic
CFR Calatori, tren
Veniturile CFR Călători au scăzut cu 75% din cauza măsurilor luate pentru combaterea pandemiei de coronavirus, iar 30% dintre trenurile de călători sunt suspendate şi în jur de 400 de salariaţi se află în şomaj tehnic, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
În schimb, potrivit lui Bode, sub 10% din capacitatea de transport marfă pe cale ferată este afectată, reducându-se doar cantităţile şi mai puţin numărul de trenuri.
"În transportul feroviar, noi aveam înainte de criză, sau în condiţii normale să spun aşa, în România circulau aproximativ 600 de trenuri de marfă, din care jumătate aparţin CFR Marfă, operatorul de stat. În prezent, sub 10% din capacitatea de transport marfă pe calea ferată este afectată. Practic, s-au redus cantităţile. S-a redus foarte puţin numărul de trenuri. În schimb, la transportul de persoane, astăzi, ultima raportare pe care am primit-o arată destul de îngrijorător: 30% din trenuri au fost suspendate, vorbim de peste 500 de trenuri de călători suspendate în acest moment din cele 1.760 câte circulau în condiţii normale. Asta, raportându-ne la CFR Călători, operatorul de stat, care are cam 80% din piaţă, automat ne duce la pierderi semnificative, importante. În primele zile din aprilie, în ultima raportare pe care am analizat-o, veniturile CFR Călători au scăzut cu 75%", a menţionat ministrul, la Realitatea Plus, potrivit Agerpres.
“Compania a trebuit să suspende mai multe trenuri ,deoarece cererea de călătorie pentru acest tip de transport a scăzut în urma intrării în vigoare a ordonanțelor militare pe fondul decretării stării de urgență pentru limitarea răspândirii infecției cu COVID-19 pe teritoriul țării noastre. Așadar, veniturile CFR Călători au scăzut cu 75% din cazua scăderii cererii de transport ca urmare a aplicării ordonanțelor militare”, se arată într-o informare a operatorului feroviar național.
Şeful de la Transporturi a precizat că vor trebui luate măsuri sectoriale post-criză pe toate modurile de transport, mai puţin pe cel naval, unde lucrurile se desfăşoară în parametrii normali.
"Noi trebuie să luăm măsuri acum, în timpul crizei - şi post-criză -, dar în timpul ei, cât situaţia de urgenţă va fi menţinută. Noi am luat deja măsuri, am trimis în concedii de odihnă, în telemuncă personalul TESA care poate să lucreze de acasă, se lucrează 4 zile pe săptămână din 5, am trecut deja la şomaj tehnic pentru o parte din personal, dar, sigur, va trebui să intervenim cu măsuri sectoriale pe fiecare mod de transport, şi rutier, feroviar şi aerian. Naval, deocamdată nu, acolo lucrurile se desfăşoară în parametrii normali. Să luăm măsuri, astfel încât să menţinem şi transportul de persoane şi transportul de mărfuri pe feroviar, pentru că este cel mai curat (...) Această criză se va termina mai devreme sau mai târziu, noi ne dorim cât mai repede cu putinţă, şi transportul pe calea ferată trebuie să fie încurajat, investiţiile pe calea ferată trebuie să continue, astfel încât să modernizăm calea ferată, să modernizăm materialul rulant, vagoane, locomotive noi, să dezvoltăm calea ferată în perioada post-criză", a susţinut Lucian Bode.
Ministrul a făcut referire şi la oraşele carantinate, respectiv Suceava şi Ţăndărei, şi a dat asigurări că nu există probleme în aprovizionarea cu marfă.
"Nu există probleme în aprovizionarea cu marfă, există reglementări foarte clare stabilite în ordonanţele militare cum se realizează transportul de persoane. Şi aici lucrurile, din punctul nostru de vedere, sunt foarte clare. Am suspendat transportul de persoane, transportul intra-judeţean în Suceava. Am suspendat tot ce înseamnă curse regulate, transportul feroviar de persoane. Sunt afectaţi în jur de 400 de colegi de la CFR Călători care, din acest motiv, sunt în şomaj tehnic de câteva zile. Deci, pe transportul de marfă, repet, nu avem niciun blocaj, avem reguli foarte clare, cu respectarea tuturor regulilor sanitare impuse de Direcţiile de Sănătate Publică, impuse de autorităţile statului, şoferii de autocamioane având echipament de protecţie", a adăugat Bode.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS