Oficialii de la Bruxelles ne imping de la spate si vor ca fondurile europene sa mearga doar pentru constructia coridorului 4, care pleaca din Germania si se bifurca in Romania, pentru a ajunge apoi la Marea Neagra si pana in Turcia.

Din cei aproape 900 de kilometri de autostrada pe care ii are coridorul 4 in Romania sunt construiti pana acum doar 250, intre Pitesti si Cernavoda. Pentru anul viitor avem insa 1,6 miliarde de euro pentru autostrada din Vest si pentru finalizarea autostrazii soarelui. Ce va fi insa gata in 2011 pe vremea asta? 

"La finalul anului 2011 vom avea finalizata centura in regim de autostrada a municipiului Arad si autostrada Arad-Timisoara", spune Eusebiu Pistru, secretar de stat Ministerul Transporturilor

Daca e sa-i credem pe oficiali, in 2011 vom mai avea in plus 44,5 kilometri de autostrada, dupa ce anul acesta autoritatile au taiat panglica doar pentru 10 kilmetri din Autostrada Transilvaniei, fara a calcula centurile ocolitoare.

Problemele nu se opresc insa aici: pentru cel mai complicat tronson dintre Pitesti si Sibiu nu sunt inca bani.

"Raspunsul (n.r. privind finantarea din partea BEI) este da! Cu conditia sa fie acceptat de Comisia Europeana", spune Milena Messori, director pentru Romania BEI

Presedinte Asociatiei Antreprenorilor in Constructii, Laurentiu Plosceanu este de parere ca:
"Singurul spatiu necesar a fi dezvoltat la nivel de autostrada este Comarnic-Brasov. Sunt foarte multe lucrari atat pe infrastructura rutiera cat si feroviara care se fac nefiind necesare: sensuri giratorii, vopsirea asfaltului pe mii de kilometri patrati, borduri care delimiteaza"

Pentru Autostrada Transilvania si tronsonul Bucuresti-Ploiesti banii de la buget ajung doar pentru conservare, asa ca pentru mult timp drumul dintre Bucuresti si Valea Prahovei va dura ore intregi.