Autoritățile fac o nouă centură a Capitalei, deși avem una cu asfaltul distrus. Când va fi gata și de unde vin banii
Autorităţile nu au fost capabile să repare şoseaua de centură a capitalei, lucrare pe care toate guvernele au considerat-o o prioritate, dar vor să construiască una nouă în sudul Bucureştiului.
Viitoarea centură ar trebui să lege autostrada Bucureşti - Piteşti de autostrada Soarelui. Iar cei doi constructori, unul turc şi unul grec, au promis că va fi gata în trei ani şi jumătate.
Şoseaua va costa o jumătate de miliard de euro, bani care vin de la Uniunea Europeană.
În prezent, șoseaua de Centură a capitalei a fost reabilitată pe jumătate. Ministerul Transporturilor a reuşit, cu chiu cu vai, să lărgească drumul doar în zona de nord. Partea din sud a rămas la fel de aglomerată, cu asfaltul distrus.
În loc să o repare, responsabilii vor să să construiască una nouă. O altă şosea de centură botezată Autostrada Zero, sau A0.
Autostrada A0 va începe de la Autostrada Soarelui, lângă comuna Manolache din Judeţul Ilfov. Şoferii vor intra pe noua centura de două benzi, chiar din A2 şi vor merge în paralel cu actuala centura. Astfel, nu vor mai fi nevoiţi să stea ore în şir în coloană.
Ca să fie construită, Autostrada 0 a fost împărţită în trei părţi. Două vor fi construite de o firmă turcească, şi o a treia de o societate din Grecia.
Autostrada A0 Centura București Sud:
Lotul 1, A2 - Jilava, 16,3 km Alsim Alarko
Lotul 2, Jilava -DN6, 17 km Alsim Alarko
Lotul 3, DN6 - A1, 17,5km Aktor
Lotul 2, Jilava -DN6, 17 km Alsim Alarko
Lotul 3, DN6 - A1, 17,5km Aktor
Aceasta din urmă a mai avut lucrări la noi, cum ar fi autostrada urbană, în timp ce turcii abia acum au intrat în România.
Vedat Alatoglu, reprezentantul Alsim Alarko: "Plănuim să muncim şi stăm în România pe lung şi vrem să fim consideraţi companie locală, nicidecum străină. Apreciem sincer încrederea acordată pentru aceste două proiecte."
va fi gata, autostrada cea nouă ar prelua tot traficul de tranzit care vine din nordul ţării şi se îndreaptă spre Bulgaria sau spre Portul Constanța. Ar uşura astfel traficul pe şoseaua veche de centură, şi ar face-o mai accesibilă pentru cei care locuiesc în Bucureşti.
Constructorii au termen 12 luni să proiecteze drumul şi alte 30 de luni să îl predea, gata să fie folosit de şoferi.
Scarlat, directorul CNAIR: "Să încercăm să scurtăm durata de proiectare, astfel la sfârşitul anului acesta să putem da ordinul de începere pentru lucrări."
Pe hârtie, autostrada urmează să fie gata în cel mai bun caz, în 2023.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: "Asta presupune să angajeze forţa de muncă din românia să aducă utilaje, nu să meargă doar pe subcontractări. Conform termenului contractual se va termina."
A0 va costa mai bine o jumătate de miliard de euro, bani de la Uniunea Europeană. Până când va fi gata autostradă, şoferii sunt nevoiţi să circule pe actuala centură de sud, printre gropi şi TIR-uri.
Mai multe despre:
#centura Capitalei#CNAIR
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS