Scandal. Presedintele Consiliului de Administratie: "Tarom are un grad de ocupare de 61%. Pragul de profitabilitate e de 75%"
UPDATE: O companie aeriana care se respecta vrea sa fie profitabila are un grad de ocupare de aproape 75%, in timp ce avioanele Tarom sunt pline doar in proportie de 61%, a declarat miercuri intr-o conferinta Dan Pascariu, presedintele Consiliului de Administratie al Tarom.
"Avioanele noastre sunt in aer undeva intre sase si zece ore. O companie care se respecta si vrea sa fie profitabila trebuie sa aiba de la 14-15-18 ore in sus", a afirmat Pascariu, potrivit Mediafax.
Nicolae Demetriade, numit recent director executiv la Tarom, a spus ca dincolo de reducerile de costuri, care se pot face relativ usor, compania trebuie sa se dezvolte si ca volum al business-ului.
Reprezentantii CA al Tarom au spus ca asteapta de la conducerea executiva a companiei propuneri privind innoirea flotei. "Vreau sa intelegeti ca, in niciun caz, daca va fi vorba de optimizarea flotei, nu va fi intr-un termen scurt. Va fi de perspectiva, fiindca toate lucrurile acestea se vor face extrem de greu. Sunt costuri foarte mari", a afirmat Demetriade.
Dan Pascariu a adaugat ca daca reprezentantii Corpului de Control din Ministerul Transportului, care fac un audit la Tarom, vor constata ca directorul general, Christian Heinzmann, a facut anumite achizitii care nu sunt benefice pentru companie, acesta ar putea fi demis.
"Heinzmann nu a indeplinit nici 30% din obiectivele planului de management"
Directorul general al Tarom nu a respectat decizia Consiliului de Administratie de a ingheta angajarile, nu a inceput procesul de restructurare si nu a indeplinit nici 30% din obiectivele propuse in planul de management, a declarat miercuri intr-o conferinta Dan Pascariu, presedintele CA al Tarom.

Dan Pascariu a spus ca din aceste motive Consiliul de Administratie i-a solicitat directorului general, Christian Heinzmann, sa accepte reducerea mandatului de la patru ani la un an.
Presedintele CA al Tarom a afirmat ca Heinzmann a angajat 40 de persoane. Desi i s-a cerrut sa renegocieze contractele angajatilor, acesta a reusit sa modifice un singur contract.
Heinzmann a declarat in urma cu doua saptamani agentiei Mediafax ca a semnat un document la solicitarea lui Pascariu, care prevede printre altele ca durata mandatului sau a fost redusa de la patru ani la un an, mentionand ca va discuta situatia sa cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
"Daca nu as fi semnat, as fi fost concediat", a afirmat atunci CEO-ul Tarom, care a preluat aceasta pozitie in luna noiembrie a anului trecut. "Cum l-as fi putut eu forta? El a semnat un addendum la contract de buna voie", a replicat la acea data Pascariu, contactat de Mediafax.
Relu Fenechiu a declarat miercuri ca a dispus un control la Tarom pentru a verifica activitatea companiei din primul semestru, in conditiile in care, pe de o parte, Consiliul de Administratie l-a informat ca rezultatele sunt nesatisfacatoare, in vreme ce CEO-ul companiei a anuntat ca acestea sunt pozitive.
Tarom a inregistrat pierderi de 66 milioane de lei in primele patru luni, cu 30 milioane de lei mai putin fata de rezultatul negativ estimat in planul de management. Compania a incheiat anul trecut cu o pierdere preliminara si neauditata de 236 milioane lei.
Planul de management, aprobat de Consiliul de Administratie in luna martie, prevede pierderi de 143 milioane lei in acest an, de 18 milioane lei in 2014, urmand ca in 2015 si 2016 compania sa realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane lei.
In baza planului de management, Tarom a initiat in martie un program de retragere voluntara a personalului, vizand reducerea personalului cu 10% pana la finele anului. Compania urmareste, de asemenea, o crestere a numarului de pasageri transportati cu 100.000 pe an, de la 2,3 milioane in acest an la 2,6 milioane in 2016, si o majorare a gradului de incarcare a aeronavelor, de la 68% in acest an la 75% in 2016.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS