Potrivit unei postări pe pagina de Facebook a Guvernului, împreună cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, şi cel al Finanţelor, Florin Cîţu, au fost analizate soluţiile de sprijin avute în vedere de Guvern în scopul redresării economice a celor două companii.

De asemenea, au fost discutate condiţiile în care pot fi aplicate măsurile guvernamentale de susţinere în concordanţă cu normele europene şi calendarul aprobării şi implementării acestora.

Întâlnirea cu membrii conducerii Blue Air a fost anunţată încă de săptămâna trecută de ministrul Transporturilor Lucian Bode, care a apreciat că statul român ar trebui să aloce fonduri pentru "salvarea" Blue Air, dar şi să devină acţionar la această companie.

Blue Air a declanşat recent procedura de concordat preventiv, un mecanism de evitare a insolvenţei, care permite unei companii să propună creditorilor - care deţin peste 75% din creanţe - un plan de redresare şi plată a datoriilor.

"În această perioadă, industria de transport aerian se confruntă cu mari greutăţi. Cum a făcut Germania cu Lufthansa, a alocat fonduri importante şi a intrat acţionar acolo, la fel va trebui să facem şi noi - este opinia mea, încă nu am luat o decizie - cu Blue Air", a argumentat Bode.

În ceea ce priveşte compania Tarom, ministrul Transporturilor spunea recent că estimează scăderi de personal care să ajungă până la 700 de persoane. În aprilie, peste 1.100 de angajaţi ai Tarom au intrat în şomaj tehnic.

La începutul lunii iunie, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a apreciat că Tarom poate fi salvată, dar este nevoie de o restructurare la sânge, iar noua conducere împreună cu administratorii au misiunea "să taie în carne vie".

Guvernul a aprobat încă din luna aprilie, printr-un memorandum, acordarea a câte unui ajutor pentru companiile aeriene Tarom şi Blue Air, pentru compensarea efectelor pandemiei.

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române (Tarom) a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC). Din iunie 2010, compania este membră a Alianţei SkyTeam, din 1993 membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

Blue Air a fost înfiinţată în 2004 şi s-a dezvoltat de-a lungul anilor devenind un operator aerian paneuropean, cu baze operaţionale în România, Cipru, Italia şi Marea Britanie. Afacerea a fost lansată de Nelu Iordache, condamnat însă în decembrie 2017 la şase ani şi trei luni de închisoare în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson al autostrăzii Nădlac - Arad. Blue Air operează în actuala formulă din 2013, când Airline Management Solutions SRL a preluat, în urma unei licitaţii, afacerea Blue Air, aflată în insolvenţă.