Portugalia renaţionalizează compania aerienă TAP, privatizată în 2015
TAP Portugal
Guvernul portughez a anunţat renaţionalizarea companiei aeriene TAP, prin majorarea participaţiei deţinută de stat până la 72,5% din acţiuni, pentru a evita colapsul transportatorului din cauza coronavirusului.
TAP a fost parţial privatizată în anul 2015, iar statul portughez deţine în prezent o participaţie de 50%. Consorţiul privat Atlantic Gateway, condus de antreprenorul americanul David Neeleman şi asociatul său portughez Humberto Pedrosa, deţine un pachet de 45%, iar angajaţii TAP controlează un pachet de 5%.
Guvernul de la Lisabona va investi 55 milioane de euro pentru a-şi majora participaţia, de la 50% până la 72,5%, a anunţat ministrul portughez de Finanţe, Joao Leao, într-o conferinţă de presă.
"Activitatea TAP are o enormă importanţă strategică pentru ţară", a declarat Joao Leao, adăugând că Guvernul a intervenit pentru a evita "prăbuşirea companiei", potrivit Agerpres.
Carantina introdusă pentru oprirea răspândirii coronavirusului a blocat la sol companiile aeriene. Rând pe rând, guvernele europene au intervenit pentru a salva de la faliment cele mai mari companii aeriene, precum Lufthansa şi Air France.
În cazul TAP, după lungi negocieri cu acţionarii privaţi, Guvernul de la Lisabona a ajuns la un acord care permite principalului acţionar privat, americanul David Neeleman, să se retragă. Asociatul său portughez va controla 22,5% din acţiuni iar salariaţii TAP îşi vor păstra pachetul de 5% din capital.
Directorul general de la TAP, Antonoaldo Neves, care a fost numit de David Neeleman, va fi înlocuit imediat, a adăugat ministrul portughez al Infrastructurii, Pedro Nuno Santos, care nu a dezvăluit însă cine va fi succesorul.
Compania aeriană TAP joacă un rol esenţial în sectorul turismului, unul din motoarele economiei portugheze. "Aproape 90% din turişti ajung cu avionul şi jumătate sunt transportaţi de TAP", a reamintit Pedro Nuno Santos, subliniind că pierderea acestei companii ar fi un dezastru economic. Santos a mai spus că Guvernul portughez a propus acţionarilor TAP un credit de până la 1,2 miliarde de euro pentru a întări grupul însă termenii împrumutului nu au fost acceptaţi de Consiliul de Administraţie.
Luna trecută, Asociaţia Internaţională de Transportat Aerian (IATA) a estimat că pandemia de coronavirus ar putea provoca liniilor aeriene pierderi nete de 84,3 miliarde de dolari în 2020, urmate de pierderi în valoare de 15,8 miliarde de dolari în 2021.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS