Planul chinezilor in Romania: calea ferata de 11 miliarde de euro care va traversa tara
Chinezii au facut primul pas pentru investitiile de miliarde promise si au inceput discutiile cu autoritatile romane. Un exemplu il reprezinta linia feroviara de mare viteza care va traversa tara de la vest la est pana la Constanta.
11 miliarde de euro sunt gata sa cheltuiasca investitorii asiatici pentru un tren care va circula prin Romania cu pana la 250 de kilometri la ora. Pot trece insa cativa ani pana cand vom auzi semnalul de plecare.
Dupa ce au uimit toata lumea cu trenurile care zboara cu peste 400 de kilometri pe ora, chinezii negociaza cu autoritatile romane pentru a construi si la noi o linie similara. Este adevarat, viteza va fi la jumatate si totul este, deocamdata, doar un plan pe hartie. Daca romanii vor bate insa palma cu chinezii, primul tronson de cale ferata de viteza va fi construit intre Bucuresti si Constanta. Cu alte cuvinte, din Gara de Nord vor pleca trenuri care vor circula si cu 250 de km pe ora, ceea ce inseamna ca din Bucuresti, pana pe litoral, veti ajunge in cel mult o ora.
Acest tronson face parte dintr-un proiect urias care va lega Constanta de Curtici pe granita de vest. Linia de mare viteza ar avea in jur de 800 de km si ar costa 11 miliarde de euro. Functionari din Ministerul Transporturilor s-au intalnit cu investitorii chinezi. Noua linie va fi paralela cu cea actuala, pe care trenurile noastre merg de zece ori mai incet. Chinezii ar putea investi si in modernizarea liniilor noastre de cale ferata. Mai exact este vorba de tronsonul dintre Iasi si Giurgiu, de 600 de km.
Invitata in emisiunea "Dupa 20 de ani", ministrul Transporturilor a explicat in ce ar consta lucrarile. "Trenurile de marfa circula cu 40 de km la ora. Reabilitare inseamna ca in urma acestor interventii, trenurile de marfa sa circule cu 120 de km la ora si trenurile de calatori cu 160 km la ora", a declarat Ramona Manescu.
Si inelul feroviar din jurul Bucurestiului ar putea fi reabilitat cu banii asiaticilor si folosit si pentru transportul de calatori, nu numai de marfa. Modernizarea celor 82 de km ar costa 350 milioane de euro.
Mai multe despre problemele cailor ferate din Romania, dar si de ce a suparat-o ministrul bugetului Liviu Voinea pe Ramona Manescu, aflati duminica in emisiunea "Dupa 20 de ani".
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS