Cel mai mare transfer din istoria aviației civile. Trei autostrăzi au fost închise pentru ca 43.000 de tone de echipamente să fie transferate pe noul aeroport din Istanbul
Noula eroport din Istanbul a devenit functional în noaptea de sâmbătă spre duminică, 43.000 de tone de echipamente fiind transportate de pe fostul aeroport internaţional Ataturk spre noul nod aerian, care face legătura dintre Occident și Orient.
Compania aeriană Turkish Airlines a efectuat sâmbătă la ora 2.00 pm (11.00 GMT) primul său zbor de pe noul aeroport din Istanbul, spre aeroportul Esenboga din capitala Ankara, după ce a finalizat transferul echipamentelor de pe fostul aeroport internaţional Ataturk.
Companiile aeriene internaţionale au demarat și ele zborurile de pe noul aeroport din Istanbul până la miezul nopţii de sâmbătă, scrie Agerpres.
Începând de vineri dimineaţa sute de camioane au transportat aproximativ 43.000 de tone de echipamente de pe fostul aeroport internaţional Ataturk spre noul aeroport amplasat la aproximativ 40 de kilometri în nordul Istanbulului. Trei autostrăzi au fost închise temporar traficului pentru a putea permite acest masiv transfer.

"Transportul nostru a fost în mare parte terminat. Autostrăzile închise sunt redeschise traficului", a anunţat sâmbătă directorul general de la Turkish Airlines, Bilal Eksi într-un mesaj publicat pe Tweeter.
După transfer, fostul aeroport internaţional Ataturk din Istanbul va fi utilizat doar de avioanele cargo. Istanbulul mai are un al treilea aeroport internaţional, Sabiha Gokcen, pe partea asiatică a oraşului, a cărui capacitate este mai mică decât cea a aeroportului Ataturk şi care va continua să opereze fără modificări.
Noul aeroport va avea iniţial două piste de aterizare, urmând ca din 2020 să i se adauge o a treia pistă. Încă de la început, instalaţiile noului aeroport vor avea capacitatea teoretică de a gestiona 80 de zboruri pe oră (40 de decolări şi 40 de aterizări), ceea ce va permite un număr de maxim 2.000 de zboruri pe zi, o cifră clar mai mare decât recordul de 1.500 de zboruri pe zi al actualului aeroport Ataturk.

Dacă în prezent aeroportul internaţional Ataturk din Istanbul este tranzitat de peste 60 de milioane de pasageri pe an, noul aeroport aspiră să ajungă la 90 de milioane de pasageri în 2019 pentru ca în cursul unui deceniu să ajungă la o capacitate de 200 milioane de pasageri pe an.
Construcţia noului aeroport internaţional din Istanbul a început în 2015 pe un teren unde înainte era o mină deschisă de cărbune pe coasta Mării Negre, la aproximativ 35 kilometri nord -vest de centrul istoric al Istanbulului.
Oficial, aeroportul a fost inaugurat în data de 29 octombrie 2018, cu ocazia zilei naţionale, dar până acum a găzduit doar un număr redus de zboruri ale companiei Turkish Airlines.
Chiar dacă planurile vizează conectarea noului aeroport cu Istanbul via o linie de metrou, pentru moment sunt doar câteva linii de autobuz care au nevoie de aproximativ o oră pentru a face naveta între oraş şi noul aeroport.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS