Primul tunel rutier intercontinental a fost inaugurat la Istanbul. Are doua niveluri si leaga Europa de Asia pe sub Stramtoarea Bosfor, la 106 metri adancime
Istanbul
Presedintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, a inaugurat, marti, la Istanbul, primul tunel rutier pe sub stramtoarea Bosfor, ultimul dintr-un sir de proiecte destinate transformarii infrastructurii din Turcia, transmite AFP, citata de Agerpres.
Ceremonia de inaugurare, care a reunit majoritatea elitei politice a Turciei, s-a derulat in pofida socului provocat luni de asasinarea ambasadorului Rusiei la Ankara.
Turcia a inaugurat inca din luna octombrie 2013 tunelul feroviar Marmaray, prima legatura feroviara dintre malurile european si asiatic ale Istanbulului. Insa, noul tunel rutier Avrasya (Eurasia) este primul care permite sa mergi cu propriul autovehicul pe sub Bosfor, in ideea de a decongestiona traficul intr-un oras cu 18 milioane de locuitori.
Recep Tayyip Erdogan a dezvaluit ca, pana la finele acestui an, o calatorie prin noul tunel va costa 15 lire (aproximativ patru euro), iar toate veniturile vor ajunge la familiile victimelor loviturii de stat si celor care au ajutat la esuarea acestei lovituri.
Cu o lungime de 5,4 kilometri, dintre care un tronson de 3,4 kilometri sub Bosfor, tunelul Avrasya (Eurasia) va permite reducerea duratei unei calatorii intre Europa si Asia la 15 minute, de la aproximativ doua ore in prezent, a declarat ministrul turc al Transporturilor, Ahmet Arslan, care preconizeaza ca intre 120.000 si 130.000 de vehicule vor trece zilnic prin noul tunel.
Realizat de un consortiu compus din grupul turc Yapi Merkezi si cel sud-coreean SK Group, proiectul a necesitat o investitie de 1,245 miliarde de dolari, suma care include un imprumut de 960 milioane de dolari. Tunelul are doua etaje si, potrivit constructorilor, terenul excavat ar umple 788 de piscine olimpice, cimentul folosit ar umple 18 stadioane in timp ce cantitatea de fier utilizata ar permite constructia unui numar de zece turnuri Eiffel.
Ministrul turc al Transporturilor, Ahmet Arslan, a declarat ca a fost o provocare uriasa sa construiesti un tunel la o adancime de 106 metri sub fundul marii, dar a subliniat ca autoritatile turce au de gand sa faca un al treilea tunel pe sub Bosfor, care va avea trei etaje si va fi utilizat atat pentru traficul rutier, cat si feroviar.
La randul sau, presedintele Erdogan si-a anuntat intentia de a construi o "Noua Turcie", cu infrastructura moderna, pana in anul 2023, cand se aniverseaza 100 de ani de la fondarea statului modern turc de catre Mustafa Kemal Ataturk. Printre proiectele avute in vedere de Erdogan se numara un prim pod peste stramtoarea Dardanele, un canal navigabil paralel cu Bosforul si un al treilea aeroport gigantic in Istanbul.
Erdogan a promis ca ambitiile sale nu vor fi afectate de tentativa esuata de puci din 15 iulie si atacurile teroriste care au lovit Turcia in ultimul an. La doar o luna dupa tentativa de puci, presedintele Erdogan a inaugurat cel de al treilea pod peste Bosfor, denumit Yavuz Sultan Selim, dupa numele unui sultan turc care a cucerit o mare parte din Orientul Mijlociu in doar opt ani.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS