Zece noi teste urmeaza sa aiba loc anul acesta, in vederea unei implementari definitive in 2014, anunta Asociatia Internationala pentru Transport Aerian (IATA), care reprezinta 240 de companii din intreaga lume ce insumeaza 80% din trafic. Obiectivul CoF este ca pasagerii sa poata urca la bordul avionului fara sa fie nevoiti sa se descalte, sa isi scoata cureaua sau o parte din haine la filtrul de control.

"O versiune mai avansata a CoF va aparea in 2017, in vederea unei implementari in 2020. Atunci, pasagerii vor putea sa treaca de posturile de control fara sa isi scoata unele dintre haine sau sa se desparta de calculator", promite IATA.

Peste trei miliarde de pasageri vor lua avionul anul acesta, aproape dublu fata de numarul din 2001, iar aproximativ sase miliarde sunt asteptati pana in 2030.

Directorul IATA afirma ca "99,9999%" dintre calatori si marfa nu ridica nicio problema. "Va fi necesar, deci, sa utilizam mai bine informatiile disponibile in vederea evaluarii amenintarii potentiale pe care o reprezinta persoanele, obiectele sau unele situatii", a apreciat el.

CoF urmeaza sa introduca o evolutie a controlului pasagerilor "catre un proces mai eficient, prin utilizarea noilor tehnologii", afirma Tony Tyler, directorul general al IATA.

Utilizarea scanerelor corporale permite niveluri de analiza "mai exacte, menite sa diminueze nivelul amenintarii, ameliorand, totodata, confortul pasagerilor", subliniaza Xavier Gondaud, presedinte al filialei pentru securitate aeroportuara din cadrul grupului suedez Securitas.

O problema este aceea ca scanerele, care nu sunt acceptate in unanimitate in cadrul Uniunii Europene (UE), costa intre 100.000 si 150.000 de euro fiecare.