Noi teste pentru introducerea scanerelor corporale pe aeroporturi. Ce presupun controalele si cand va fi implementat sistemul
Programul "Checkpoint of the Future" (CoF), prin care urmeaza sa se introduca scanere corporale pe aeroporturi, la orizonul lui 2020, se apropie de faza de implementare, prin zece teste noi, dupa efectuarea cu succes a unor teste la Geneva, pe Heathrow, la Londra, si la Amsterdam, relateaza AFP, preluata de Mediafax.
Zece noi teste urmeaza sa aiba loc anul acesta, in vederea unei implementari definitive in 2014, anunta Asociatia Internationala pentru Transport Aerian (IATA), care reprezinta 240 de companii din intreaga lume ce insumeaza 80% din trafic. Obiectivul CoF este ca pasagerii sa poata urca la bordul avionului fara sa fie nevoiti sa se descalte, sa isi scoata cureaua sau o parte din haine la filtrul de control.
"O versiune mai avansata a CoF va aparea in 2017, in vederea unei implementari in 2020. Atunci, pasagerii vor putea sa treaca de posturile de control fara sa isi scoata unele dintre haine sau sa se desparta de calculator", promite IATA.
Peste trei miliarde de pasageri vor lua avionul anul acesta, aproape dublu fata de numarul din 2001, iar aproximativ sase miliarde sunt asteptati pana in 2030.
Directorul IATA afirma ca "99,9999%" dintre calatori si marfa nu ridica nicio problema. "Va fi necesar, deci, sa utilizam mai bine informatiile disponibile in vederea evaluarii amenintarii potentiale pe care o reprezinta persoanele, obiectele sau unele situatii", a apreciat el.
CoF urmeaza sa introduca o evolutie a controlului pasagerilor "catre un proces mai eficient, prin utilizarea noilor tehnologii", afirma Tony Tyler, directorul general al IATA.
Utilizarea scanerelor corporale permite niveluri de analiza "mai exacte, menite sa diminueze nivelul amenintarii, ameliorand, totodata, confortul pasagerilor", subliniaza Xavier Gondaud, presedinte al filialei pentru securitate aeroportuara din cadrul grupului suedez Securitas.
O problema este aceea ca scanerele, care nu sunt acceptate in unanimitate in cadrul Uniunii Europene (UE), costa intre 100.000 si 150.000 de euro fiecare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS