Bucurestiul va avea un nou aeroport. Nelu Iordache investeste 200 mil. euro. Autoritatile construiesc doua linii speciale de metrou
	Una dintre cele mai mari companii low cost s-a angajat sa construiasca o alternativa mai ieftina pentru Otopeni. Dar nu in Nord, ci in sudul Capitalei, in speranta ca-i va atrage si pe bulgari, intr-o zona unde si Ceausescu a vrut sa faca aeroport. Pentru a rezolva si problema transportului, autoritatile se gandesc sa construiasca doua linii de metrou: una din Giurgiu si alta din capitala.
	
	 
Compania Infra Group, controlata indirect de omul de afaceri Nelu Iordache, a incheiat un contract de consultanta financiara cu o flilala a Lufthansa pentru construirea aeroportului privat de la Adunatii Copaceni din judetul Giurgiu, investitie estimata la 200 milioane de euro.
Lufthansa Consulting a fost infiintata in 1998 si asigura servicii si solutii la nivel mondial in industria transportului aerian, fiind o filiala independenta a Lufthansa Aviation Group.
Aeroportul privat va acoperi o suprafata de 255 de hectare si va necesita o investitie estimata la 200 milioane de euro. Aerogara va fi proiectata sa deserveasca aeronave de categoria C, destinate pentru zboruri pe distante scurte si medii in spatiul european si in statele vecine cu acesta.
Durata proiectului va fi de aproximativ 30 de luni de la obtinerea autorizatiei de constructie, potrivit informatiilor date de Infra Group.
"Am intrat in linie dreapta cu proiectul de construire a aeroportului, care nu va fi destinat doar companiilor low-cost. Nu este un proiect nou, se doreste mult timp construirea unei noi porti aeriene in zona Bucurestiului. Am ales partea de sud si pe baza unor studii care au vizat elemente precum viteza vantului sau nivelul precipitatiilor. Ne bazam si pe proiectele viitoare ale Primariei Municipiului Bucuresti si ale Consiliului Judetean Giurgiu pentru dezvoltarea partii de sud a Bucurestiului. Pana in momentul de fata am obtinut PUZ-ul, pentru care a trebuit sa luam foarte multe avize", a declarat intr-o conferinta de presa, Gheorghe Racaru, directorul de strategie si dezvoltare al grupului de firme Romstrade, scrie Mediafax.
El a aratat ca acordul cu Lufthansa Consulting a fost incheiat acum doua saptamani, dar nu precizat valoarea contractului de consultanta, care este confidentiala.
Racaru a afirmat ca proiectul financiar furnizat de consultanti va determina daca investitia este viabila, aratand ca exista si posibilitatea ca proiectul sa fie considerat prea mare, fara posibilitatea amortizarii, sau sa necesite redimensionari.
Omul de afaceri Nelu Iordache a achizitionat aproximativ 300 de hectare de teren necesare pentru acest proiect, dar reprezentantii Infra Group nu au comunicat valoarea achizitiei.
Intrebat care sunt sansele ca proiectul sa nu fie realizat, in baza datelor preliminare, Racaru a aratat ca acestea sunt reduse."Daca prin absurd nu va fi viabil, mai facem o ferma", a spus el.
Dezvoltarea aerogarii va fi realizata modular, in 3-4 etape, media de amortizare pentru o asemenea investitie este de 15-17 ani, iar investitia totala s-ar putea ridica la 200-220 milioane euro, potrivit sursei citate.
Racaru a mai spus ca dupa obtinerea planului de business reprezentantii Infra Group vor cauta parteneri financiari pentru derularea investitiei, dar vor pastra participatia majoritara in cadrul proiectului.
"Vom pregati un business plan si vom sprijni gasirea unor investitori. In prima faza vom face un studiu de fezabilitate. Pe termen lung, Bucurestiul are nevoie de un nou aeroport si vom afla daca derularea acestui proiectul este justificata in acest moment", a declarat Marnix Groot, director de dezvoltare la Lufthansa Consulting, apreciind ca intregul procesul de consultanta va avea o durata de cateva luni.
Infra Group a fost infiintata la incepuitul anului 2010 si asigura servicii de handling pasageri, rampa si cargo in cadrul aerogarilor Henri Coanda din Otopeni, George Enescu din Bacau si aeroportul din Sibiu, deservind peste 400 de zboruri lunar.
Totodata, compania ofera si servicii de catering pentru companile care opereaza pe aeroporturile Henri Coanda si Georghe Enescu, precum si servicii de ticketing la aeroportul din Sibiu. In plus, compania se ocupa de implementarea constructiei aeroportului privat de la Adunatii Copaceni. Infra Group este controlata de Nelu iordache prin intermediul firmelor Romstrade si Blue Air.
	Din grupul de firme controlat de Nelu Iordache fac parte mai multe companii, cele mai importante fiind Romstrade si operatorul aerian low cost Blue Air. Potrivit lui Racaru, afacerile consolidate ale grupului s-au situat in 2011 la aproape 500 milioane euro, de la 400 milioane euro in anul anterior.
	 
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS