Navya Technologies testeaza mini-autobuze autonome in districtul financiar al Parisului
Navya Technologies, un producator francez de mini-autobuze autonome, testeaza vehiculele in centrul de afaceri aglomerat al Parisului, unde circula printre bancheri si directori de companii, inainte de a livra primele 150 de unitati in Statele Unite, pana la sfarsitul anului 2018, transmite Bloomberg, potrivit News.ro.
Sustinuta de un antreprenor in domeniul roboticii si al jocurilor video si de producatorul de componente auto Baleo, Navya participa la o investitie de 1 milion de dolari intr-o fabrica din Saline, Michigan, pentru asamblarea de vehicule electrice destinate pietei americane.
Actuala fabrica a Navya, din Lyon, Franta, a efectuat curse demonstrative cu 50 de navete in locuri ca Aeroportul londonez Heathrow si cartierul de afaceri francez La Defense, unde isi au birourile companii precum Societe Generale, Axa si Allianz.
”Intreaga lume se pozitioneaza pe piata, producatorii de componente auto, primariile, guvernele, dar nimeni nu are o viziune clara despre cum va arata conducerea autonoma. Desigur ca vom concura direct cu Uber, Mercedes si altii, dar vom fi mai rapizi”, a afirmat intr-un interviu directorul general al Navya, Christophe Sapet.

Startup-ul se alatura unei serii de companii care exploreaza conducerea autonoma, de la Google la HERE si producatorii auto traditionali.
Numeroase vehicule includ functii de asistenta a soferului pe autostrazi sau pentru parcare, dar conducerea autonoma integrala este un obiectiv pe termen lung.
Navya anticipeaza ca va vinde circa 450 de mini-autobuze autonome pana la sfarsitul anului viitor, o treime in SUA, unde a livrat deja cateva pentru transportul in campusul Universitatii Michigan.
Intre posibilii clienti se numara orasele, universitatile si companiile care vor sa transporte personal.

Actualul model de vehicul, numit Arma, are o capacitate de 15 pasageri si o viteza maxima de 16 mile pe ora. Computerul acestuia foloseste un mix de semnale de geolocalizare, senzori, camere si radare pentru a scana si interpreta mediul inconjurator.
Miniautobuzul circula de fapt cu circa 3 mile pe ora, la fel ca un pieton, dar atrage pasagerii care fie vor sa evite ploaia, fie au bagaje, fie sunt doar curiosi. Robotul, monitorizat de la ditanta de o echipa de ingineri, invata noi competente pe parcurs.
Mai multe despre:
#autobuze autonome#Navya Technologies
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS