Ruland cu o viteza de pana la 50 de mile pe ora (80 kilometri pe ora), de pe strazi locale pana la un drum principal cu multiple benzi de circulatie, modelul Leaf modificat include genul de tehnologie despre care multi considera ca poate fi viitorul calatoriilor.

Marea Britanie a incercat sa atraga dezvoltatorii de vehicule autonome, pentru a ocupa un segment dintr-o industrie care ar putea valora 900 de miliarde de lire sterline (1.100 miliarde dolari) la nivel global, pana in 2025.

Autoritatile britanice au anuntat recent schimbari care sa ofere o singura polita de asigurare automobilistilor care conduc atat conventional cat si in sistem autonom. In acest fel, guvernantii vor sa incurajeze aparitia pe sosele a automobilelor autonome incepand din 2020.

Atitudinea flexibila a autoritatilor britanice pentru testarea vehiculelor autonome a ajutat Nissan sa aleaga Londra pentru primele sale teste din Europa, a aratat directorul pentru cercetari al Nissan din Silicon Valley, Maarten Sierhuis. ”Nu putem merge oriunde in Europa sa testam vehicule autonome pe drumuri”, a spus Sierhuis.

Testele din Londra au loc in zone mai putin circulate, din apropierea centrului expozitional ExCeL si in zona London City Airport.

Nissan a discutat cu autoritatea de reglementare Transport for London si politia, inainte de teste, oferind detalii privind ruta si regulile pe care le va urma, compania fiind sfatuita sa tina un jurnal complet pe care sa il prezinte in eventualitatea unui incident.

In interiorul vehiculului, acesta poate trece din sistemul de conducere conventional la cel autonom prin apasarea butonului Enter, iar un ecran identifica cele mai apropiate vehicule, aratand si viteza cu care ruleaza masina.

Aproape 24 de camere, radare si lasere sunt instalate in jurul vehiculului, pentru a-l ghida.

Nissan a lansat anul trecut o versiune proprie a tehnologiei de conducere autonoma, numita ProPILOT, in Japonia, si intentioneaza sa ofere sistemul pe vehiculul crossover Qashqai in Europa, in acest an.

ProPILOT permite conducerea semi-autonoma pe o singura banda de circulatie, in conditii de autostrada. Sistemul urmareste vehiculul din fata masinii, marcajele benzilor de circulatie si analizeaza curbele, potrivit directorilor Nissan.