Costa Concordia, de doua ori mai mare ca Titanicul, isi incepe calatoria finala, inainte de a fi dezmembrata. Operatiunea de salvare a navei, cost total de 1,5 mld. euro. FOTO
Ultimele manevre inaintea calatoriei finale a navei Costa Concordia au debutat miercuri in largul insulei Giglio, in fata catorva sute de curiosi si locuitori ai insulei toscane, la doi ani si jumatate dupa naufragiul pachebotului, soldat cu 32 de morti, relateaza AFP.
"Totul se desfasoara cum era prevazut, este o zi mare pentru Giglio, dar nu vom fi linistiti decat dupa sosirea la Genova", unde pachebotul va fi dezmembrat, a declarat sud-africanul Nick Sloane, responsabilul cu aceasta operatiune de ranfluare a navei, citat de agentia ANSA.

Pachebotul, de doua ori mai mare decat Titanicul, va incepe ultima sa calatorie, spre santierele navale din Genova, unde va fi dezmembrat. Marti, arbora drapelul albastru "P", care in limbaj maritim inseamna ca nava este gata de plecare.
"Speram ca odata cu plecarea acestei nave, vor pleca toate lucrurile pe care le simtim", a declarat Anne Decre, din cadrul colectivului francez al supravietuitorilor naufragiului pachebotului Concordia.
Remorcata de doua nave si escortata de alte 12 ambarcatiuni, Costa Concordia, o nava lunga de aproape 300 de metri si cu o greutate de circa 114.500 de tone, va parcurge aproape 280 de kilometri pe mare. Aceasta va trece la 25 de kilometri pe langa Corsica, in apropiere de Elba, si la zece kilometri de insula italiana Capraia, inainte de sosirea la Genova, prevazuta pentru sambata seara sau duminica dimineata.

Ministrul francez pentru Ecologie, Segolene Royal, a promis ca va urmari trecerea navei de la bordul unei ambarcatiuni in largul Corsicii, provocand nemultumirea autoritatilor italiene, care considera ca au facut totul pentru a evita o noua drama.
Dupa ce a fost redresata in septembrie in cadrul unei operatiuni fara precedent de rotire a carcasei sale, Concordia a fost apoi ranfluata, cu cativa centimetri sau metri pe zi, timp de o saptamana.
Condusa de armatorul italian Costa si efectuata de consortiul americano-italian Titan-Micoperi, operatiunea de salvare a pachebotului are un cost total de circa 1,5 miliarde de euro.
"Cea mai mare provocare a mea" in 20 de ani de cariera, a declarat Nick Sloane, specialist mondial in ranfluarea navelor.
Pe traseu, diferitele ambarcatiuni ale convoiului ar trebui sa colecteze eventuale obiecte plutitoare - valize, mobila, haine - sa controleze calitatea apelor si sa impiedice apropierea cetaceelor, care sunt numeroase in aceasta perioada a anului.
De asemenea, vor fi imbarcate la bord baraje antipetrol si aparate cu infrarosu care detecteaza orice urma de hidrocarburi la suprafata apei pe timpul noptii.

Concordia a naufragiat dupa ce a lovit violent o stanca in fata insulei Giglio, provocand moartea a 32 de persoane si ranirea altor cateva zeci, dintre cele peste 4.200 de persoane de 70 de nationalitati aflate la bord.
In timp ce alti membri ai echipajului si-au negociat pedepsele, comandantul pachebotului, Francesco Schettino, este singurul judecat in prezent la Grosseto, pentru omucidere din culpa, naufragiu si abandonarea navei.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS