Bode, după întâlnirea cu Nicuşor Dan: ”Am început construcţia noului Bucureşti.” Ce proiecte de infrastructură are noul primar al Capitalei
Nicusor Dan, Lucian Bode
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a discutat vineri cu premierul Ludovic Orban şi cu primarul general ales, Nicuşor Dan, despre un proces amplu de construcţie a infrastructurii de transport în municipiul Bucureşti şi în regiunea Ilfov.
"Am găzduit astăzi (vineri - n. r.), la sediul Ministerului Transporturilor, o primă întâlnire de lucru având drept obiectiv principal analiza portofoliului de proiecte de infrastructură de transport pe toate modurile: rutier, feroviar, metrou, aerian din regiunea Bucureşti-Ilfov. Am vorbit despre proiectele care vor transforma Bucureştiul în noul Bucureşti, un Bucureşti durabil, modern, conectat interior şi exterior cu un sistem modern de transport", a arătat ministrul.
Potrivit acestuia, este nevoie de un parteneriat solid între administraţia centrală şi locală şi de o viziune comună de dezvoltare.
"Am dat startul unui proces amplu de construcţie, în care am setat viziunea coerentă de dezvoltare a Bucureştiului şi a regiunii Bucureşti-Ilfov din punctul de vedere al infrastructurii de transport, am prezentat stadiul pe fiecare proiect de dezvoltare şi am prezentat planul investiţional pentru următorii 10 ani, cu focusare pe regiunea Bucureşti-Ilfov", a mai spus oficialul ministerial.
La rândul său, primarul general ales, Nicuşor Dan, a declarat că nu se va mai întâmpla ca Primăria Capitalei să fie un obstacol pentru Ministerul Transporturilor, în situaţii precum cele care ţin de eliberarea unui certificat de urbanism.
"Nu se va mai întâmpla ca Primăria Capitalei să fie un obstacol pentru Ministerul Transporturilor. Nu este posibil ca Ministerul Transporturilor, în reabilitarea Gării de Nord, să fie blocat un an de Primăria Capitalei pentru un certificat de urbanism. Lucrul acesta nu se va mai întâmpla. Nu este posibil ca conexiunea între metroul din Drumul Taberei şi tramvai să fie blocată de PMB. Lucrul acesta nu se va mai întâmpla în relaţia dintre noi. Am trăit toţi aceşti ultimi ani într-o ne-colaborare între PMB şi Ministerul Transporturilor. Fiecare dintre ei şi-a făcut studiile proprii, fără să le conecteze. Nu e posibil să faci această chestiune. Studiile de fezabilitate pe care Ministerul Transporturilor şi Primăria Capitalei le fac, pentru transportul public, pentru metrou, pentru metroul de suprafaţă, pentru extinderea infrastructurii rutiere trebuie să fie conectate, pentru că transportul public trebuie să fie conectat", a spus Nicuşor Dan.
Citând o replică din filmul Casablanca, Nicuşor Dan a declarat că discuţia de la Ministerul Transporturilor "este începutul unei frumoase prietenii", dar şi că Bucureştiul "este obligat" să colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru multe dintre proiectele care vizează mobilitatea.
"Trebuie să luăm presiunea pe trafic, pe Bucureşti, iar ca să luăm presiunea pe trafic trebuie să avem o consolidare a transportului public - şi aici vorbim de metrou şi de metrou de suprafaţă. Trebuie să avem marile parcări la intrarea în oraş, să avem şoseaua de centură şi autostrada de centură. Am vorbit astăzi şi despre investiţiile pe care Ministerul Transporturilor urmează să le facă pentru Bucureşti şi despre investiţiile pe care urmează să le facă în imediata apropiere a Bucureştiului, cu implicare pe Bucureşti. Am vorbit de stadiul realizării şoselei de centură, al proiectării şi realizării autostrăzii de centură, despre ce trebuie să facem pe infrastructura CFR, unde trebuie modernizat, electrificat. Sunt lucruri foarte tehnice pe care echipele de specialişti le vor dezvolta în continuare. Am vorbit de extinderea metroului, despre metroul de suprafaţă", a precizat Nicuşor Dan.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS