Fenechiu, despre managementul privat al companiilor de stat: "Statul nu a fost in stare sa opreasca furtul si clientelismul politic"
UPDATE: De ce a fost nevoie de un management privat al companiilor de stat? “Pentru ca statul nu a fost in stare sa opreasca furtul si clientelismul politic. Sa lasam profesionistii sa-si faca treaba”, a declarat Relu Fenechiu, astazi, in emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata la Pro TV si pe Voyo.ro.
"Fiecare domeniu sa fie condus de profesionisti, nu de politruci"
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu a vorbit, in emisiunea "Dupa 20 de ani" difuzata astazi, la Pro TV, despre CFR si despre politicile pe care le va aplica ministerul, afirmand ca se doreste un "ministru jucator" si ca fiecare domeniu trebuie condus de "profesionisti, nu de politruci".
Ministrul Transporturilor a recunoscut ca merge cu masina pentru ca trenurile nu reusesc sa ofere nici confort, nici o viteza decenta, se declara hotarat sa fie un "ministru jucator". "Fiecare domeniu sa fie condus de profesionisti si nu de politruci", este de parere oficialul.
"CFR este este cea mai importanta companie a Ministerului Transporturilor. Fostul CA viza disponibilizarea a 6.000 de oameni"
CFR SA este cea mai importanta companie din portofoliul Ministerului Transporturilor, a declarat ministrul de resort, Relu Fenechiu, potrivit caruia planul de administrare propus de fosta conducere a companiei nu avea suficiente obiective concrete si prevedea disponibilizarea a 6.000 de oameni.
"Nu as dori sa intru foarte mult in amanuntele pentru care a fost respins planul de administrare si implicit a fost demisa conducerea companiei CFR SA. Vreau doar sa va spun ca de la acest plan as fi asteptat mai multe obiective concrete si cu termene de realizare. Vreau sa va spun ca in acest plan nu se vorbea absolut nimic despre fondurile europene din perioada 2014-2020 si despre directiile in care putem sa folosim aceste fonduri. Vreau sa va spun ca in acest plan de administrare nu se vorbea nimic despre modul in care putem face restructurare la compania CFR SA. Se spunea doar ca vor fi disponibilizati 6.000 de oameni, punct. Vreau sa va spun ca in acest plan nu se vorbea nimic despre Gara de Nord si vreau sa va spun ca sunt multe de spus. Dincolo de asta, trebuie sa stiti ca este o decizie pe care am luat-o, mi-o asum. Consider ca astazi CFR SA este cea mai importanta companie din portofoliul Ministerului Transporturilor si de performanta acestei companii depinde, daca vreti, foarte mult, performanta mandatului meu", a declarat Fenechiu.
Fostul director general al CFR SA, Dimitris Sophocleous, a declarat la jumatatea lunii martie, pentru Mediafax, ca va reevalua personalul companiei, care se ridica la aproape 28.000 de angajati si pe care il considera ridicat raportat la dimensiunea retelei, urmand ca o decizie de reorganizare sa fie luata dupa discutii cu sindicatele si autoritatile.
CFR administreaza aproximativ 15.000 de km de cale ferata. Fostul sef al CFR nu a avansat atunci o estimare privind numarul de angajati pe care il considera optim, dar a precizat ca raportat la reteaua existenta, numarul acestora este ridicat. El a precizat ca in cazul reorganizarii companiei si disponibilizarilor de personal trebuie sa fie luate in calcul salariile compensatorii, reformarea personala sau alte beneficii.
AGA CFR a respins, luni, planul de administrare propus administratorii in functie si a numit un nou CA, din care fac parte Sorin Mindrutescu (CEO Oracle Romania), Peter Weiss (fost sef la Bancpost si RBS Romania) si George Micu (fost director general al CFR Marfa), alaturi de Florian Raimund Kubinschi (vicepresedinte executiv al Nextebank) si Enache Jiru (secretar de stat la Finante), administratori si in fostul CA. Noii administratori l-au numit pe Micu in functia de director general, el intrand recent si in Consiliul de Administratie al CFR Calatori.
Dupa respingerea planului, Sophocleous a anuntat ca demisioneaza. Fosta conducere a CFR SA, selectata la inceputul acestui an, in urma unui proces de recrutare a managementului privat, a acuzat factorul politic ca este "disperat" sa nu piarda controlul unei companii de stat si a finantarilor europene.
Din fostul CA mai faceau parte, in afara de Sophocleous si cei doi care au ramas, Lucian Isar (presedinte) si Danut-Leonard Sandu.
Fenechiu a adaugat ca in cazul CFR, cel mai important lucru este siguranta feroviara, pentru care nu s-a facut "absolut nimic" in ultimele trei luni, iar daca situatia ar fi continuat, putea deveni "o mare problema". "Daca, Doamne fereste, maine se intampla ceva pe liniile ferate din Romania, nu va fi responsabil un manager privat, ci va fi responsabila tot clasa politica din Romania", a adaugat ministrul Transporturilor.
Ministrul a precizat, totodata, ca toate guvernele din Romania au fost mereu in contratimp cu politicile de dezvoltare din Europa si din lume. „Este foarte important sa ne apucam de o treaba si sa o terminam”, a spus Relu Fenechiu.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS