Ministrul Transporturilor a mers cu trenul la Constanța și s-a declarat mulțumit de condiții. Ce tronsoane de căi ferate vor fi construite în acest an
CFR, tren
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat marţi, la Constanţa, că în acest an vor fi modernizate peste 300 de vagoane de tren, lucrările urmând a se face în ţara noastră.
El a mers cu trenul de la Bucureşti la Constanţa şi a fost mulţumit de condiţiile găsite, spunând că merită ca turiştii să vină la mare pe calea ferată.
Răzvan Cuc a declarat, marţi, după ce a coborât din tren în Gara Constanţa, că a dorit să facă această călătorie pentru a avea exact care sunt condiţiile de circulaţie pentru turiştii care vin la mare.
“Am decis să fac această călătorie astăzi cu operatorul naţional de transport feroviar, tocmai pentru a vedea exact cum se desfăşoară condiţiile de trafic, de circulaţie, pentru români, pentru turişti care vin la mare. Am venit cu un tren care a fost modernizat în 2018 în România. Asta este foarte important, toate investiţiile pe care le va derula de acum CFR Călători pe partea de modernizare de vagoane, de locomotive se vor face în România. Am fost mulţumit de condiţii, am făcut o inspecţie în tot trenul să văd şi toaletele cum sunt şi totul a decurs conform aşteptărilor, adică foarte bine. O călătorie de două ore, 225 de kilometri, eu cred că merită să venim cu trenul la mare, dacă mă întrebaţi pe mine”, a afirmat ministrul Transporturilor, potrivit News.ro.
El a precizat că în acest an vor modernizate 300 de vagoane, iar lucrările se vor face în România.
“Anul acesta se vor moderniza pentru 300 de vagoane în România, în unităţile care au astfel de obiect de activitate. Au dublu alocarea bugetară la CFR Călători pentru a moderniza aceste vagoane, vom moderniza materialul rulant suplimentar bineînţeles se va face şi achiziţie de material rulant aşa cum ştiţi atât prin Autoritatea de Reformă Feroviară, cât şi prin CFR Călători”, a explicat Răzvan Cuc.
El a mai spus că va fi modernizat şi tronsonul de cale ferată Constanţa – Mangalia, investiţia ridicându-se la 200 de milioane de euro.
“Tronsonul acesta care este foarte folosit doar trei luni, în perioada turistică de către turişti, va intra în reabilitare în acest an pe fondurile CFR Infrastructură. Am vorbit cu directorul de la CFR Infrastructură, este un proiect destul de costisitor, vorbim de 200 de milioane de euro, probabil că se va lansa şi un proiect de modernizare, dar întreţinerea se va începe anul acesta la acest tronson de cale ferată. Sunt 50 de kilometri de cale ferată”, a explicat ministrul Transporturilor.
Întrebat care sunt proiectele pe calea ferată care vor fi finalizate în perioada următoare, Răzvan Cuc a spus că se află în execuţie tot Coridorul 4, mai puţin secţiunea Braşov-Sighişoara, unde a fost o contestaţie.
“În execuţia avem tot Coridorul 4 în momentul de faţă, mai puţin secţiunea Braşov- Sighişoara, unde avem contestaţie. Tocmai de asta am şi militat pentru acea ordonanţă pe care am primit enumerate observaţii de la Ministerul Justiţiei tocmai pentru a putea semna contractele mai repede. În rest tot Coridorul 4 este în modernizare. Anul acesta vom mai finaliza 160 de kilometri pe tronsonul Coşlariu - Simeria până la Gurasada, urmând să finalizăm până în 2020 şi restul de kilometri, vorbim Gurasada până la kilometrul 614, deci Coridorul 4 practic va fi modernizat şi se va circula cu viteză, aşa cum am circulat şi pe acest tronson Bucureşti – Constanţa, 160 de kilometri la oră pentru transportul de călători şi 120 de kilometri pentru transportul de marfă”, a precizat ministrul Transporturilor.
El a mai afirmat că va avea o discuţie cu ministrul interimar al Justiţiei, Ana Birchall, pentru a vedea dacă observaţiile pentru acea ordonanţă se mai susţin sau nu.
“De la cinci avizatori m-am trezit cu 18 avizatori, inclusiv să obţin un punct de vedere de la CSAT. O să răspundem la observaţii şi o să am o discuţie din nou şi cu doamna ministru interimar, cu doamna Birchall, vizavi de aceste observaţii, dacă se susţin sau nu se susţin în continuare. Pentru că din punctul nostru de vedere ca şi iniţiatori ai ordonanţei, aceste obiective, aceste observaţii şi aceşti avizatori suplimentari nu se susţin. Este o ordonanţă pe care o dăm tocmai pentru a putea semna contractele de infrastructură dorite atât de noi, cât şi de toţi românii”, a mai declarat Răzvan Cuc.
Jurnaliştii i-au spus ministrului Transporturilor că în Gara Constanţa erau efectuate lucrări de curăţenie cu puţin timp înainte de sosirea sa şi că acestea nu s-ar face zilnic, Cuc spunând va fi veni într-o zi la acest obiectiv, într-o vizită inopinată, pentru a vedea cum stau lucrurile.
“Aşa cum m-am dus la Aeroportul Otopeni într-o vizită inopinată la fel voi veni şi la Constanţa, că avem sezonul estival, care de abia începe. O să vin să vad exact cum se desfăşoară activităţile şi dacă nu se desfăşoară în mod normal aşa cum ar trebui, cu siguranţă voi lua măsuri aşa cum am luat peste tot. (…) Am toleranţă zero faţă de lucrurile care ţin de bunul simţ de gospodar al unui manager. Nu am cerut să avem o gară nouă, dar să faci curăţenie ţine de bunul simţ şi cel care gestionează obiectivul trebuie să ocupe de ea”, a afirmat ministrul.
Răzvan Cuc mai spus că a avut discuţii cu călători din tren, iar cei mai mulţi i s-au plâns de anumite întârziere pe alte tronsoane de cale ferată, precizând că va avea o discuţie cu conducerile de la CFR Infrastructură şi CFR Călători pentru a vedea cum pot fi eliminate anumite restricţii de viteză.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS