Ministrul desemnat al Transporturilor vrea sa vanda Tarom in totalitate si sa mai astepte cu CFR Marfa
Ministrul desemnat al Transporturilor si Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a declarat luni, la audierile din comisiile parlamentare reunite, ca o varianta pentru privatizarea Tarom ar fi vanzarea integrala a companiei, iar pentru CFR Marfa trecerea in proprietate privata sa fie amanata.
"Cred ca ar fi mai interesant de vandut in totalitate Tarom si sa mai asteptam cu CFR Marfa. Poate ca pretul de piata nu e cel mai bun si nici procentul de 50% cel mai indicat, dar consultantul va aplica testul investitorului privat. Daca acest test este corespunzator vom continu procesul de privatizare, iar daca nu procesul va trebui regandit", a spus Silaghi, citat de Mediafax.
Statul detine integral Tarom si vizeaza listarea operatorului la bursa, cu un pachet de 20% din actiuni, obligatie asumata fata de FMI.
In septembrie 2011 CFR Marfa figura in scrisoarea de intentie convenita cu FMI in grupul primelor noua companii unde va fi angajat management privat, cu perspectiva vanzarii unui pachet de 20% din actiuni.
Cateva saptamani mai tarziu, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a decis vanzarea a peste 50% din actiuni, presedintele Traian Basescu afirmand ca CFR Marfa a fost "profund capusata" prin serviciile care i s-au prestat si ca singura metoda de diminuare a vulnerabilitatii companiilor de stat este privatizarea.
Ulterior, Guvernul si FMI au convenit ca CFR Marfa sa fie scoasa de pe lista companiilor cu management privat si vanduta unui investitor strategic, intr-un proces care sa fie incheiat pana la sfarsitul lunii octombrie 2012 si in care sa poata fi implicate BERD si IFC, divizia de investitii a Bancii Mondiale.
Astfel, conform calendarului, statul va publica prospectul de vanzare a actiunilor pana la jumatatea lunii iunie si va incheia privatizarea pana la sfarsitul lunii octombrie.
Intrebat vineri daca Cabinetul Ponta va stopa procesul de privatizare, ministrul desemnat pentru Finante, Florin Georgescu, a declarat ca Executivul va respecta toate prevederile privind privatizarea care vor fi convenite la negocierile cu delegatia FMI.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS