Metrorex a cazut de acord cu Alstom sa nu plateasca penalitati de 4,8 milioane de euro
Metrorex
Metrorex si Alstom au cazut de acord, in urma mai multor luni de negocieri, ca operatorul retelei de metrou sa nu plateasca penalitati in valoare de 20,6 milioane de lei aferente datoriilor din perioada 2007-2010 si sa reduca, totodata, costurile pentru lucrarile de mentenanta efectuate de compania franceza.
"Metrorex a incheiat negocierile cu Alstom referitoare la contractul de mentenanta. Una dintre modificari este aceea ca pretul a fost redus cu 30% pentru anul 2011 si cu 34% raportat la toata perioada contractuala ramasa, pana in anul 2018. De asemenea, s-a obtinut eliminarea penalitatilor de intarziere la plata acumulate de Metrorex, in suma de 20,6 milioane lei, din cauza achitarii cu intarziere a serviciilor de mentenanta prestate si receptionate pentru perioada 2007-2010", au spus surse din interiorul Metrorex, citate de Mediafax.
O alta modificare adusa contractului vizeaza suprapunerea anilor contractuali peste anii calendaristici incepand cu 1 ianuarie 2011. Pana acum, anul contractual incepea la 1 iulie si se incheia la 30 iunie anul viitor.
Modificarile au fost incluse intr-un act aditional la contract si trebuie aprobate de Guvern, insa vor fi puse in aplicare numai daca Metrorex isi va plati datoriile pentru serviciile prestate de Alstom in intervalul august-decembrie 2009 si august-decembrie 2010.
In primavara acestui an, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste a spus ca daca nu se va ajunge la o intelegere privind scaderea costurilor contractul cu grupul francez ar putea fi reziliat.
Alstom Transport Romania, subsidiara companiei franceze Alstom, are un contract de 240 milioane de euro cu Metrorex, incheiat in 2003, cu o durata de 15 ani, pentru asigurarea serviciilor de mentenanta a trenurilor de metrou. Anual sunt incheiate acte aditionale prin care se stabileste costul prestatiilor.
In primii trei ani, contractul a fost finantat cu bani de la institutii financiare. Din 2007 finantarea a trecut la bugetul de stat, iar operatorul de metrou a inceput sa acumuleze datorii si penalitati.
Astfel, in 2008 datoriile catre Alstom se ridicau la peste 55 milioane de lei. Ele au fost platite anul urmator din subventiile alocate de la bugetul de stat, iar in 2009 restantele de plata au urcat la 116,4 milioane de lei. In 2010, au fost achitate aproximativ 42,5 milioane de lei, diferenta de 74 milioane de lei ramanand restanta. Tot anul trecut, s-au mai acumulat datorii de aproape 62 milioane de lei. Sumele nu inlcud TVA.
In perioada 2007-2008, Metrorex a platit integral facturile, insa cu intarziere.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS