In 2013, Metrorex a raportat afaceri de 526 milioane de lei, potrivit unui comunicat al companiei de transport.

"Veniturile totale au crescut cu circa 8,2% ca urmare a cresterii altor venituri din exploatare cu circa 11,5% si a crescut valoarea subventiei pentru transportul de calatori cu metroul cu circa 12,4%", se arata in comunicatul companiei.

Cheltuielile totale au scazut cu circa 2,22 %, intrucat s-au diminuat cheltuielile cu materiale, energie electrica, servicii executate de catre terti. Astfel, rezultatul exercitiului financiar pe anul 2014 este zero si aceasta se datoreaza aplicarii masurilor de diminuare a cheltuielilor, corelata cu cresterea veniturilor.

Pe de alta parte, pierderile operationale (profit/pierdere - subventii) au scazut cu 6% ca urmare a rezultatelor pozitive mentionate. Platile restante au scazut cu 19,7%, iar creantele restante s-au diminuat cu 5%, iar in anul 2014 societatea se incadreaza in limitele aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli aprobat.

In ceea ce priveste investitiile programate pentru acest an, Metrorex a bugetat o suma de peste 1,74 miliarde de lei (din care 1,72 miliarde de lei din fonduri nerambursabile), fata de 1,14 miliarde lei anul trecut.

Citeste si: Transportul cu metroul se scumpeste cu pana la 33%. Cat vor costa cartelele si abonamentele

Cel mai important proiect de investitii derulat in prezent de Metrorex este constructia magistralei 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor al acestei magistrale urmeaza sa fie finalizat in al doilea semestru din 2016, iar intregul proiect are ca termen de finalizare 2020, finantarea fiind asigurata din fonduri europene si bani de la buget.

Un alt proiect este sectiunea Parc Bazilescu -Lac Straulesti, care face posibila extinderea tronsonului doi al Magistralei 4, aflat in functiune de la Gara de Nord la Parc Bazilesu, cu inca doua statii, respectiv Statia Laminorului si Statia Lac Straulesti. Pe langa aceste doua statii, proiectul mai prevede executia unui depou pentru realizarea mentenantei cat si a unui Park&Ride, cu rolul de a inlatura aglomeratia din traficul rutier prin asigurarea locurilor de parcare pentru locuitorii din zona periurbana de nord a capitalei. Termenul de realizare a investitiei este primul semestrul al anului 2016.

"In acest moment, lucrarile se afla intr-un stadiu de executie de aproximativ 35%, lungimea obiectivului fiind de 2,2 km, si include doua statii si un depou. Estimam ca in cursul anului 2015, in functie de obtinerea surselor de finantare, vor incepe si lucrarile de executie a Park&Ride", se arata in comunicat.

De asemenea, pentru tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu, pentru realizarea liniei 4 de metrou, este in pregatire documentatia tehnica si caietul de sarcini pentru licitatia privind elaborarea Studiului de prefezabilitate si fezabilitate.

In ceea ce priveste, metroul pana la aeroportul Henri Coanda, "la aceasta data Metrorex face demersuri pentru obtinerea de fonduri externe nerambursabile pentru acoperirea diferentei de finantat necesara executarii lucrarilor si respectarii termenului de punere in functiune in 2020".

Lungimea retelei de metrou este de aproape 70 de kilometri, distribuiti pe patru linii magistrale si 51 de statii. Metrorex are aproximativ 4.200 de angajati.